1

به گزارش روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان كردستان، عبدالرحمن مرادی در تشريح اين خبر گفت: در سال 1400 در حوزه شهری 865  فقره انشعاب، در حوزه روستایی 101 فقره انشعاب، در بخش دیماندی 5 فقره انشعاب، در بخش خارج از محدوده 62  فقره انشعاب و در بخش انشعابات موقت 17 فقره انشعاب به فروش رسیده است که در مجموع 1050 فقره انشعاب تا پایان خرداد ماه به مشترکین این شهرستان واگذار شده است.

وی در ادامه اذعان داشت : از دیگر اقدامات مهم واحد مشترکین درسه ماهه نخست سال، کشف و ضبط 239 فقره سیم غیر مجاز معادل 96 کیلوگرم  توسط اکیپ های غیر مجاز بوده است، همچنین تعداد 21 مورد دستکاری کنتور شناسایی شده و مبلغ 370 میلیون ریال معادل 358 466 کیلوات ساعت جریمه خسارات بر شبکه، صادر گردیده است .

وی در ادامه یادآور شد: تلاش‌هایی برای شناسایی و جمع‌آوری انشعاب‌های برق غیرمجاز در سطح این شهرستان به کارگرفته شده و انتظار میرود در این راستا مردم نیز در صورت اطلاع از وجود این انشعابات، مراتب را در اسرع وقت از طریق واحد عملیات و اتفاقات 121 و با شماره همراه 09354021780  اطلاع‌رسانی کنند تا پیگیری لازم برای برخورد و جمع‌آوری آن‌ها صورت گیرد و از خسارات ناشی از آن جلوگیری شود.

مرادی در ادامه تصریح کرد: با توجه به رشد روزافزون جمعیت شهری در حاشیه های شهر، 470 فقره از 865 فقره انشعاب خانگی به صورت انشعاب غیر دائم بوده است که در سطح استان این مقدار در سه ماهه اول سال کم نظیر می باشد. 

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: تمام خدمات این شرکت از طریق  اپلیکیشن  «برق من» قابل دریافت است و مشترکین کردستانی  می‌توانند با دریافت اپلیکیشن برق من قابل دانلود از کافه بازار و سایت شرکت، می توانند خدمات خود را به‌صورت غیرحضوری دریافت کنند.

لازم به ذکر است شهرستان مریوان دارای 157 روستا و بیش از 80 هزار مشترک دارد.