1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان ، هادی محمدمرادیان با اشاره به تداوم پروژه های شرکت توزیع در راستای بهینه سازی شبکه برق فرسوده روستاها به منظور رفع ضعف ولتاژ ، کاهش تلفات انرژی و افزایش رضایتمندی مشترکین گفت : اصلاح و بهسازی شبکه برق روستاهای ( خسرو آباد ، زرین آباد ، کهریز و جبرئیل  ) با همت و تلاش گروه های فنی و اجرایی  این مدیریت به بهره برداری  رسید .

ایشان در ادامه نسبت به دیگر مزایای اجرای این پروژه یادآور شد :  افزایش قابلیت اطمینان شبکه در مقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیاء خارجی ، کاهش انرژی توزیع نشده به مقدار قابل ملاحظه  ، کاهش هزینه شاخه زنی در مناطق مشجر ، کاهش خطر آتش سوزی در مناطق مشجر و جلوگیری از تخریب محیط زیست و مرگ حیوانات ، استمرار در ارائه سرویس به مشترکین  ، امکان زیبا سازی فضای شهری و روستایی ، کاهش میزان استفاده های غیر مجاز از برق ، افزایش ایمنی در هنگام کار بر روی خطوط و کاهش خسارتها و ضایعات ناشی از برق گرفتگی ، را ازجمله  مزایای استفاده از کابل خودنگهدار در شبکه توزیع برق دانست.

محمدمرادیان در پایان خاطرنشان کرد : این پروژه ها با اصلاح 12550 متر شبکه فشار ضعیف هوایی و با صرف هزینه بالغ برق 14 میلیارد و 600  میلیون ریال و از محل اعتبارات شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اجرا شد .

گفتنی است روستای تاریخی خسرو آباد در 45 کیلومتری شرق شهر بیجار قرار دارد و دارای بافتی ارزشمند می باشد که  آثاری از دوران زندیه و قاجاریه در آن باقی مانده است . مسجد تاریخی این روستا یادگار خسروخان اردلان حاکم کردستان در دوره قاجاریه است که همچنان پابرجاست .