1

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان از اجرای اقدامات مدیریتی سطح بار در آستانه فصل زمستان خبر داد و افزود: تعدیل ۸ هزار چراغ روشنایی معابر در استان و افزایش پایداری و بهبود تاب‌آوری شبکه توزیع برق از مهم‌ترین این اقدامات است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان در خصوص اقدامات و توصیه‌های مدیریتی مصرف برق در استان کردستان در آستانه فصل زمستان، گفت: هرچه میزان مصرف گاز در کشور بیشتر باشد امکان عرضه گاز به نیروگاه‌ها برای تأمین برق کمتر می‌شود و همین موضوع باعث افزایش خاموشی‌ها در فصل سرد سال می‌شود.

وی افزود: با توجه به روند کاهشی دما و برودت بیشتر هوا در روزهای آینده از همشهریان انتظار داریم تا در فصل زمستان حداکثر تلاش خود را جهت استفاده بهینه در مصرف انرژی بکار گیرند تا شاهد قطعی برق ناشی از مدیریت اضطراری بار در سطح استان نباشیم.

لهونیان قطعی برق در فصل سرد سال را درگرو نحوه مدیریت بهینه و صرفه‌جویی مشترکین از حامل‌های انرژی عنوان کرد و اظهار داشت: اگر روند کنونی مصرف برق در استان  همچنان ادامه داشته باشد بدون شک فصل زمستان شاهد قطعی برق در سراسر استان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: در راستای مدیریت و کاهش مصرف انرژی، شرکت توزیع نیروی برق استان اقداماتی انجام داده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تعدیل چراغ‌های روشنایی معابر اصلی در استان اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح از ابتدای آبان ماه سال جاری آغازشده است، افزود: ۸ هزار چراغ روشنایی در معابر اصلی استان تعدیل شده اند که با انجام این کار ۱.۲ مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود.

لهونیان بابیان اینکه  ۱۱ اکیپ وظیفه اجرای این طرح را در استان بر عهده‌دارند، خاطرنشان کرد: تعدیل چراغ‌های روشنایی بدین معناست که چراغ‌ های موجود در معابر اصلی سطح شهر، به‌ صورت یک‌ درمیان یا زیگزاگی روشن می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: جهت مدیریت مصرف برق در استان کردستان، چراغ روشنایی موجود در پارک‌ها و بوستان‌ها در فصل زمستان خاموش می‌شوند.

وی در ادامه به سایر اقدامات انجام‌گرفته در خصوص افزایش  پایداری و بهبود تاب‌آوری شبکه ،  در فصل زمستان اشاره کرد و اظهار داشت: تعمیرات دوره‌ای، مقاوم‌سازی پایه‌ها و پست‌های برق، تعمیر و سرویس پست‌های زمینی که تأمین‌کننده و توزیع‌کننده انرژی هستند، ازجمله این اقدامات است.

لهونیان افزود: در سال جاری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان هزینه از محل اعتبارات جاری در راستای بهبود، تعمیرات و نگهداری از شبکه توزیع برق هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یکی دیگر از اقدامات مدیریت مصرف برق را جایگزینی لامپ‌های LED به‌جای لامپ‌های فعلی در چراغ‌های روشنایی عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح در برنامه شرکت توزیع برق قرار دارد و در روزهای آتی تصمیمات خوبی در این خصوص اتخاذ و عملیاتی خواهد شد.

لهونیان بابیان اینکه اجرای این طرح علاوه بر کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری چراغ‌های روشنایی، منجر به‌صرفه جویی قابل‌ملاحظه‌ای در مصرف برق می‌شود، گفت: افزایش پایداری و تاب‌آوری شبکه توزیع برق، جلوگیری از بروز خاموشی و کسب رضایت شهروندان از دیگر مزیت‌های این طرح است.