1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، شهرام بهمنی مدیر برق شهرستان کامیاران در تشریح این خبر گفت :با توجه به اینکه کنتورهای هوشمند یکی از نیازهای اعمال برنامه های مدیریت بار است بنابراین هرگونه تحول در چگونگی مصرف انرژی مستلزم لوازم اندازه گیری چند تعرفه ای است که کنتورهای هوشمند این نقش مهم را به خوبی ایفا میکنند.

وی در ادامه اذعان داشت : نصب این کنتورها برپایه گزارش، طرح فراسامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی (فهام) یکی از پروژه های ملی و مهم صنعت برق که به عنوان اولین و زیربنایی ترین حرکت در زمینه هوشمندسازی سیستم قدرت به شمار می رود  اجرا،  ودر خردادماه به  بهره  برداری  رسید.

وی درادامه ازاهداف تعویض کنتورهای هوشمند معیوب برای انشعابات غیر دیماندی با اولویت مشترکان  بخش کشاورزی در طرح های مدیریت مصرف خبر داد و گفت: اهداف این طرح ملی را بالا بردن بهره وری ،کاهش تلفات انرژی   و فراهم کردن زیرساخت  مناسب  جهت مدیریت بار و مدیریت مصرف مشترکان برق وقرائت از راه دوردانست که میتواند تاثیر بسزایی بویژه در زمان پیک داشته باشد.        

بهمنی در ادامه نسبت به مزایای این طرح خاطرنشان کرد: کاهش تلفات در شبکه های توزیع ، تشویق مشترکین به کاهش مصرف ، مدیریت مصرف از طریق کاهش دیماند ، قطع برق مشترکین پرمصرف در شرایط های  خاص شبکه های توزیع ، قرائت از راه دور کنتور، از دیگر مزایای این طرح دانست.                                  

لازم به ذکراست اعتبار این پروژه نه میلیارد و دویست و پنجاه میلیون ریال بوده که ازمحل اعتبارات داخلی شرکت توزیع تامین گردیده است و توسط همکاران اداره مشترکین و بصورت فوق برنامه ظرف ده روز کاری به اتمام رسید.