1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، در پی بارش‌های اخیر و سیلابی شدن بسیاری از مسیرهای شهری و روستایی تجهیزات و شبکه توزیع نیروی برق استان کردستان نیز از تبعات این سیلاب مبرا نبوده و به دلیل شدت گرفتن بارش‌ها 80 اصله پایه تیر فشار متوسط در روستای آقبلاق و گنداب علیا شهرستان قروه شکسته شد.

هم‌چنین به دلیل حجم بالای نزولات آسمانی به ویژه ریزش برف، یک‌دستگاه ترانس عمومی چپ شده و چهار اصله پایه فشار متوسط، ۹ اصله فشار ضعیف روستای سرقل، ۳ اصله پایه فشار ضعیف روستای پلوسرکان و هم‌چنین پایه های فشار ضعیف روستاهای میهم علیا و سفلی، سنگین‌آباد، ویهج و کمره و ترانس عمومی روستای میمنت‌آباد چپ شده است.

گفتنی است، در حال حاضر تعداد روستاهای بی برق شهرستان قروه شامل تعداد ۱۰ روستا می باشد که به دلیل صعب العبور شدن مسیرهای دسترسی کماکان برق این مناطق قطع می باشد. به همین خاطر با دستور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، یک دستگاه جرثقیل از جانب مدیریت برق شهرستان سنندج و یک دستگاه دیگر نیز از سوی مدیریت برق شهرستان دهگلان به همراه دو اکیپ سه نفره از امور برق شمالی و جنوبی شهرستان سنندج و یک اکیپ از مدیریت امور برق شهرستان دهگلان مجهز به اقلام و لوازم مورد نیاز اولیه گروه مدیریت بحران، جهت یاری رساندن به اکیپ‌های اتفاقات شهرستان قروه عازم منطقه شده اند.

علیرغم تمام تلاش انجام شده، متأسفانه مسیر روستاهای میهم، ظله‌جوب، پلوسرکان، سرقل و میمنت‌آباد هم‌چنان بعلت بارش برف کماکان بسته شده و خوروهای سبک مدیریت توزیع برق قروه امکان تردد و رفع مشکل شکستگی تیر در این جاده ها را ندارند و به همین خاطر نیاز به همکاری دستگاه‌های مربوطه در جهت باز نمودن مسیر می باشد.

لازم به ذکر است برق روستاهای سنگین‌آباد و پلوسرکان با تلاش نیروهای اعزامی به منطقه، وصل گردید.