1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان آزادحسینی در تشریح این خبرگفت : کابل‌های روغنی در شرایط رطوبت بالا، هوای خشک، دمای سرد و محیط آلوده مشکلاتی را به وجود می‌آورند که نیاز به سرویس، تعمیرات و نگهداری دوره‌ای و بازدیدهای مکرر دارند.

وی در ادامه اذعان داشت: تاکنون به دلیل فرسودگی بیش از 4کیلومترکابل روغنی به کابل خشک درپست های سنندج 2 واقع در” میدان امام رضا ” وسنندج 3 واقع در” شهرک 5آذر ” تبدیل شده که برای اجرای آن حدود 20 میلیارد ریال اعتبار، از محل منابع داخلی شرکت  هزینه شده است .

حسینی درادامه خاطرنشان کرد: امکان اتصالی و ایجاد آتش‌سوزی و در نتیجه خاموشی طولانی مدت و همچنین آلودگی زیست محیطی و مسائل ایمنی از معایب استفاده از کابل روغنی نسبت به کابل‌های خشک است، لذا با توجه به برتری فنی، مسائل زیست محیطی، ایمنی، نگهداری و اقتصادی کابل های خشک نسبت به کابل های روغنی، تقریبا استفاده از کابل های روغنی و همچنین تولید آن ها منسوخ‌شده است.

وی در ادامه با اشاره به مزایای کابل حرارتی، بیان کرد: کاهش خاموشی، کاهش انرژی توزیع نشده، کاهش قطعی‌های بی‌ برنامه، قابل‌ استفاده در تمام محیط و دما، افزایش پایداری شبکه، انعطاف‌پذیری و نصب سریع و  تلفات پایین آن نسبت به کابل‌های روغنی از مزایای دیگر استفاده از این کابل هاست که در مجموع می تواند نسبت به استاندارد سازی شبکه و ارتقاء میزان کیفیت خدمات دهی، موثر باشد.

وی درپایان یادآور شد : این امور درنظردارد تمام کابل های روغنی فرسوده را شناسایی و از شبکه فشارمتوسط خارج و آن ها به کابل خشک تبدیل نماید.