1

وزیر نیرو گفت: هدف از سفر به استان کردستان را بررسی طرح‌ها ، تعیین اولویت و برنامەریزی برای تکمیل طرح‌های آبرسانی در این استان است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو روز سه شنبه در فرودگاه سنندج در جمع خبرنگاران  استان ، مهمترین دلیل سفر خود به استان کردستان را، بررسی طرح‌ها و برنامەریزی برای تکمیل طرح‌های آبرسانی در استان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه کردستان استانی مستعد است و در زمینه آب شرایط بسیار خوبی دارد افزود: متاسفانه کردستان با طرح های به صورت نیمه تمام فراوانی روبرو است.

محرابیان اظهار داشت: از مهمترین این طرح‌ها، طرح‌های آبرسانی به شهر سنندج و شهرهای دیگر استان است و امید است این طرح‌ها بررسی و بە جمع‌بندی نهایی برسد.

برنامه های سفر یک روزه وزیر نیرو به استان کردستان بازدید هوایی از سدژاوه،سدقوچم و سامانه انتقال آب به سد سورال و سنگ سیاه، بررسی پروژه های آبرسانی به قروه و دهگلان وهمچنین بازدید از پروژه خط آبرسانی به شهرستان بیجار و سد سیازاخ و سد عباس آباد بانه است.

وی در ادامه این سفر از سدگاران مریوان و سدآزاد و همچنین تصفیه خانه آب سنندج و تصفیه خانه قاضلاب این شهر نیز بازدید خواهند کرد.

پایان بخش برنامه های سفر وزیر نیرو به کردستان برگزاری جلسه با دکتر زارعی کوشا استاندار کردستان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران صنعت آب و برق استان خواهد بود.