1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان عبدالله آذری در خصوص اقدامات انجام شده به منظور ارائه خدمات مطلوب به مشترکان این شهرستان گفت:شهرستان سروآباد با مساحت 1 میلیون و 200 هزار  متر مربع و 21945 مشترک دارای بیش از 370 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 225 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و 461 دستگاه پست توزیع می باشد که از سال جاری تاکنون قریب به 9000 متر شبکه سیمی فشار ضعیف این شهرستان به کابل خودنگهدار، با اعتباری بالغ بر 11 میلیاردو 570 میلیون ریال تبدیل شده است.

وی با بیان این که در این مناطق در مواقع بحرانهای جوی و بروز طوفان ایجاد شده به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن و همچنین قدیمی بودن شبکه هوایی، منجر به وقوع آسیب های قابل توجهی به شبکه هوایی شده افزود: با هدف بهسازی شبکه هوایی و ارائه خدمات بهتر به مشترکان و کاهش خاموشیهای ناخواسته ناشی از بحران های جوی، 9000 متر از شبکه سیمی این روستاها با کابل خودنگهدار، جایگزین شد که این مهم تاثیری قابل توجه بر افزایش پایداری شبکه و جریان برق توزیع شده خواهد داشت.

وی بابیان اینکه شرکت توزیع برق کردستان برای سال جاری تبدیل شبکه سیمی به کابل 420 روستای کردستان رادردستورکارداردافزود:ازاین میزان سهم شهرستان سروآباد بالغ بر38روستا می باشد.

 آذری در ادامه خاطر نشان کرد: فرایندتبدیل 6000مترشبکه سیمی به کابل خودنگهداردرادامه این طرح امسال درروستاهای ذکریان-تخان-ترخان آباد-احمدآبادوهلوژان  عملیاتی خواهد شد.

وی درپایان یاداور شد:کابل های خودنگهدارازنوع آلومنیوم روکش دارهستند که علاوه برکاهش هزینه ها نسبت به سیم های مسی ماندگاری بیشترشبکه رانیزباعث می شود.