1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان در ابتدای این نشست با اشاره به مکاتبات شرکت توانیر در خصوص لزوم برنامه‌ریزی لازم بین شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو به منظور گذر موفقیت‌آمیز از پیک سال جاری، اظهار کرد: این جلسه در راستای تحقق این مهم برگزار گردیده تا بتوان با هم افزایی بین اعضا از حداکثر پتانسیل موجود شرکت‌های آب و برق در راستای عبور موفقیت آمیز از پیک سال98 استفاده کرد.

وی افزود: جهت حفظ پايداري شبكه و تداوم برق‌رساني به شهروندان در زمان پیک بار، تلاش مي‌شود بر اساس اولويت‌ها و حساسيت‌هاي موجود در شبكه برق، نسبت به اجرا و بهره‌برداري از پروژه‌هاي ظرفيت‌ساز در استان اقدام کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با ذکر اینکه بایستی بتوان اقدامات اثربخشی را لحاظ کرد، گفت: تمامی تلاش‌ها و اقدامات با حمايت و تأیید وزارت نيرو و شركت توانير صورت می پذیرد.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به بارش‌های اخیر امید است نگراني‌هايي که در زمينه توليد برق مورد نياز كشور وجود داشت، تقلیل یابد؛ تصریح کرد: عبور از پیک بار سال‌جاری در سایه هماهنگي، همدلي و مديريت مصرف، به خوبي و با حداقل خاموشي ها میسر می‌گردد.

گفتني است، در اين جلسه مديران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان کردستان نیز به ارائه گزارش عملكرد و اقدامات زيربنايي انجام شده و پيشنهادهاي فني جهت آماده‌سازي شبكه برای گذر از پيك بار تابستان 98 پرداختند، یکی از ظرفیت‌های عنوان شده در این جلسه استفاده از مولدهای موجود در زمان پیک‌ بار به منظور کمک به مدیریت و هم‌چنین استفاده از ژنراتورهای موجود در سطح ادارات استان بود که مورد تأکید قرار گرفت.