1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان با اشاره به اینکه در جریان بارش های اخیر، 65 روستای شهرستان قروه از شبکه خارج شده و دچار خاموشی شدند، اظهار کرد: در این بحران  ۳ دستگاه ترانس به کلی آسیب دید.

وی با بیان اینکه با شروع بارش برف و شدت گرفتن آن ، براساس گزارش‌های دریافتی مبنی بر قطع شدن ریکلوزرها و سرخط‌های منطقه، در مرحله نخست برق ۵۴ روستا در بخش چهاردولی و مرکزی شهرستان قروه قطع شد، افزود: با اعزام اکیپ‌ها و فرمان وصل به تجهیزات جانبی موجود در شبکه؛ طی نخستین ساعات امدادرسانی، برق ۳۵روستا وصل و ۱۹ روستای دیگر بعلت انسداد راه‌های مواصلاتی و بروز مشکلات ناشی از ریزش نزولات آسمانی که منجر به پارگی کابل ، شکستن تیر، سقوط ترانس و… شد، تعدادی از روستاها در قطع دایم قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اعلام اینکه طی این چند روز ۹۱ اصله تیر برق فشار متوسط و ۲۹ اصله تیر برق فشار ضعیف نیز دچار شکستگی شد، گفت: خوشبختانه با حضور به موقع نیروهای مجموعه توزیع برق استان، عملیات جایگزینی این تیرها در کمترین زمان ممکن انجام شد.

لهونیان با بیان اینکه در روز سیزدهم فروردین جلسه‌ مدیریت بحران با فرماندار شهرستان قروه برگزار شد، تصریح کرد: طی این دیدار وضعیت خاموشی شهرستان قروه مورد رصد قرار گرفت و منطبق با آن تدابیری جهت رفع خاموشی‌های اتخاذ گردید.

وی با اشاره به اینکه در ادامه عملیات امدادرسانی، برق 9 روستای شهرستان قروه مجددا وصل شد، گفت: تلاش بر این است که تا صبح روز چهارشنبه (14 فروردین) تمامی روستاهای بی برق شهرستان قروه از جمله روستاهای سرقل، گنداب علیا، تکیه سفلی و تکیه علیا نیز برقدار شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اذعان به حضور پررنگ نیروهای کمکی که از شهرستان‌های دهگلان، کامیاران و امور برق شمالی و جنوبی شهرستان سنندج و هم‌چنین ستاد مرکزی در کنار نیروهای عملیات و اتفاقات شهرستان قروه، خاطرنشان کرد: در جریان ترمیم شبکه برق روستاهای شهرستان قروه، 20 نفر از عوامل مجموعه عملیات و اتفاقات به صورت شبانه روزی و در شرایط سخت جوی، در حال انجام مأموریت بودند.

وی با ذکر اینکه روز سه شنبه در عملیات اصلاح شبکه آسیب دیده تعداد ۲۰ اصله تیر برق فشار متوسط و ضعیف نصب شد، گفت: در جریان این عملیات تعداد ۱۱۰ چاله جهت استقرار تیرهای جدید نیز حفر شد.

لهونیان با بیان اینکه طی عملیات برقدار کردن شبکه آسیب‌دیده شهرستان قروه، بالغ بر یکصد مورد پارگی سیم در طول شبکه آسیب دیده برطرف گردید، خاطرنشان کرد: تلاش خواهد شد تا اواسط روز چهارشنبه، پایداری شبکه بطور کامل برقرار شود و برق تمامی روستاها وصل گردد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه به دلیل گستردگی عمق فاجعه، مسدود بودن مسیرهای مواصلاتی، بردوت و تاریکی هوا و همچنین خستگی نیروها سرعت عملیات کاهش یافته و برقدار نمودن برخی روستاها به طول انجامید؛ یادآور شد: به همین خاطر فعلاً برق دو روستای بی‌برق توسط دیزل ژنراتور تأمین شد و به دلیل گستردگی منطقه و عدم دسترسی به دو روستای گنداب علیا و سرقل کماکان این دو روستا بدون برق می باشند.