1

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان کوهسار رسولی تبار مدیر دفتر روابط عمومی در تشریح این خبر گفت: ۱۷ مردادماه روز خبرنگار یادآور زحمات و تلاش‌های انسان‌های شریفی است که در کسوت خبرنگاری، رسالت خطیر اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی را بر عهده دا شته و به مدد قلم‌های پاک و صادق و توانای خود، موجبات روشنگری و تعالی، پیشرفت و بالندگی جامعه را فراهم می‌آورند.

وی در ادامه با توجه به انتشار ویروس نامرئی کرونا درجامعه اذعان داشت: در روزهایی که فعالیت شغلی و اجتماعی به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش اجباری پیدا کرده، خبرنگاران و اصحاب رسانه با وجود سختی‌ها و مخاطرات فعالیت خود را ادامه می‌دهند تا روند اطلاع رسانی دچار وقفه نشود  و این خود دلیلی براثبات سختی حرفه خبرنگاری درشرایط سخت است.

وی در ادامه با اشاره به همراهي خوب مردم به عنوان يك فاكتور اساسي در مديريت مصرف برق  افزود:   امسال خوشبختانه مردم در مصرف برق با شرکت توزیع همراهی و همکاری خوبی داشتند که این مسئله یکی از عوامل مهم در مدیریت مصرف برق در استان  بودو باعث شد که تنها چند روز کوتاه وضعیت پیک استان زرد و سایر روزها سبز باشد.

وی در بیان اقدامات شاخص این شرکت درطی 2 سال اخیر در نشست تعداد29 خبرگزاری ،نشریه و مطبوعات محلی و استانی خاطرنشان کرد : اصلاح و بهسازی بخش عمده ای از شبکه فرسوده سیم مسی و تبدیل آن ها به کابل خودنگهدار با هدف استانداردسازی شبکه ، افزایش قابلیت اطمینان شبكه در مقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیاء خارجی ، كاهش انرژی توزیع نشده به مقدار قابل ملاحظه ، كاهش خطر آتش سوزی در مناطق مشجر و جلوگیری از تخریب محیط زیست و مرگ حیوانات و زیبا سازی مبلمان شهری و روستایی صورت گرفته است.

و همچنین به توسعه زيرساخت هاي شبكه و برق رساني به روستاهاي زير 10 خانوار در آينده اي نزديك اشاره کرد و گفت: با اميد به تحقق شعار” 100 درصد روستاهاي استان كردستان از نعمت برق برخوردار هستند ” این مهم در دستور کار شرکت توزیع برق کردستان قرار دارد.

وی همچنین ازاجراي طرح چاوش(چشم انداز اصلاح ولتاژ شبکه) با هدف اصلاح و استانداردسازي ولتاژ شبكه در سطح استان از دیگر فعالیتهاو پروژه های شاخصی بود که در نشست یا اصحاب رسانه به آن اشاره کردند.

وی در ادامه از الكترونيكي كردن بخشي از خدمات با هدف ارائه خدمات مطلوب و مناسب به مشتركين خود در سطح استان خبر داد و گفت:هدف از اجرای این طرح ايجاد ارتباط مستقيم با متقاضيان خدمات در محل كار و يا منزل، بدون نياز به رابطه حضوري و صرف زمان وهزينه ها دانست.

وی در ادامه از نصب 2000 دستگاه كنتور هوشمند تعدادي از مشتركين استان دربخش هاي ديماندي ،كشاورزي و صنعتي با هدف بهبود وصول مطالبات، کاهش تلفات غیر فنی،مانیتورینگ تلفات فنی شبکه توزیع و افزایش کیفیت خدمات و کاهش زمان قطعی و نظارت بر کیفیت خبر داد.

وی در پایان اظهار داشت:خبرنگار، قشر فرهیخته‌ای است که به ‌پاس حرمت و ارزش و اهمیت والای کار خبر و پیام‌رسانی، همواره از شأن و منزلت رفیعی در نزد افکار عمومی برخوردار بوده و شایسته ارزشمندترین تکریم و قدرشناسی می‌باشد. و من به نوبه خودضمن تبریک این روز به همه خبرنگاران، عکاسان، اصحاب رسانه و خانواده بزرگ مطبوعات و فعالان عرصه اطلاع‌رسانی در استان کردستان، از توجه و اهتمام ویژه اصحاب رسانه در انعکاس اخبار و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان  ‌تشکر و قدردانی نموده، و ابراز امیدواری کرد که این دیدارها و نشست ها باب و فصل جدید در ارتباط و تعامل بیشتر بین این شرکت و جامعه خبرنگاران ایجاد کند.