1

به گزارش روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان كردستان، «هيوا لهونيان» در آغاز آيين بيست و هشتمين جشنواره تجليل از دانش‌آموزان و دانشجويان ممتاز شركت توزيع نيروي برق استان كردستان كه در محل مجتمع فرهنگي، هنري امام خميني‌(ره) آموزش و پرورش كردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه جشنواره تجلیل از دانش‌آموزان و دانشجویان برتر شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، بهانه‌اي است براي تجليل از زحمات عزيزاني كه در مقدس‌ترين عرصه نشان دادند كه به نسبت ساير هم قطارانشان تلاش بيشتري داشتند، اظهار داشت: گردهم آمديم تا تبريك بگوييم اين موفقيت را و تقدير و تشكر كنيم از آنان كه در يكي از مؤثرترين و مهم‌ترين عرصه‌هاي اجتماعي افتخارآفريني مي‌كنند.

وي با ذكر اينكه موفقیت اين افراد در سایه حمایت خانواده‌ها و والدین دلسوز آنان کسب شده است، افزود: نقش والدين و حمايت خانواده از تلاش‌هاي دانش‌آموزان و دانشجويان موفق، بر كسي پوشيده نيست.

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان كردستان با بيان اينكه دانش‌آموزان و دانشجویان برتر ثابت کرده‌اند که در میان هم‌دوره‌های خودشان، انسان‌های با اراده‌ای هستند که توانایی پذیرش و اجرایی مسئولیت‌های بزرگ در آينده اجتماعی را دارا می‌باشند، گفت: اين افراد بايد براي درست كردن آينده كه مي‌بايست قطعاً و حتماً بهتر از امروز باشد، تلاش مضاعفي را به كار گيرند.

وي با تأكيد بر اينكه مرز اساسی بین انسان‌های مسئولیت‌پذیر و اثرگذار با سایرین اين است كه استعداد، نبوغ، هوش، ذکاوت، پتانسیل و ظرفیت عطا شده از سوي خداوند نبايد به عنوان يك مزيت و امتياز نگريسته شود، تصريح كرد: اين ظرفيت بايد به یک امانت و وديعه‌اي دیده شود که تعهد و مسئولیت افراد را بيشتر مي‌كند.

لهونيان با اذعان به اينكه هر چه این توان و هوش بیشتر باشد، مسئولیت در قبال جامعه نيز بیشتر می‌گردد، ادامه داد: دانايي مسئوليت بيشتري را ايجاد مي‌كند و مسئوليت بيشتر دغدغه‌مندي را به همراه دارد.

وي با اعلام اينكه خروجي سيستم و نظام آموزشی در بعد کمی افزایش یافته اما در بعد کيفي به آنچه انتظار است نرسیده‌ایم، خاطرنشان كرد: همگي واقف هستيم كه گاه بين سيستم و نظام آموزشي و صنعت، دیواری درست شده و هر روز ارتفاع این دیوار بیشتر مي‌گردد.

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان كردستان در ادامه با اشاره به اينكه تعريفي از نيازهاي جامعه به نظام آموزشي داده شود تا بتوان نيازها را به وسيله علم مرتفع ساخت، اظهار داشت: متأسفأنه چنين تعاريفي داده نشده و گاه شاهد هستيم كه آموخته‌هاي دانشگاهي در عرصه عمل و اجرا كاربرد ندارد.

وي با ذكر اينكه مسئولیت دانش‌آموزان و دانشجویان در قبال تغییر این دیدگاه مؤثر است، افزود: اگر نگاه به سیستم آموزشی این باشد که تمام آموخته‌هاي دانشگاهي ظرفيت ارائه طرح، ایده، دستور کار، نظارت و اجرا داشته باشد يك نگاه اشتباه است، بلكه دانشگاه بایستی قدرت تحلیل را افزایش داده و پرسش‌گری، نحوه آنالیز و تحلیل را یاد داده تا بتوان آموخته‌ها را کاربردی ساخت.

لهونيان در ادامه سخنان خود خطاب به حضار گفت: تا به امروز در نظام آموزشي دوره‌های بسیاری را پشت سر گذاشته‌ایم، اما بايد توجه داشت كه دنياي امروز نيازمند دانش‌آموزان و دانشجويان پيشگامي است كه خلاقيت و نوآورري را به مؤلفه‌ها، عناصر و المان‌هايي كه در اختيار دارند تزريق كنند.

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان كردستان در پايان با گريز به اينكه در سال 97 پیک مصرف و سال بحرانی را پشت سر گذاشته‌ايم، يادآور شد: خاموشی‌هایی به دلیل کمبود تولید برق در نیروگاه‌های برقابی اعمال شد، اما تلاش می‌شود در سال آتی این اتفاق تکرار نشود.

در ادامه اين مراسم از سوي نيروهاي خدماتي، پيماني و خانواده‌هاي آنان از «مهندس هيوا لهونيان» مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان كردستان به دليل توجه ويژه به نيازهاي اين نيروها در حوزه درمان و خدمات با اهداء لوح تقدير تجليل به عمل آمد.

از ديگر برنامه‌هاي اجرا شده در اين مراسم شامل 16 آيتم بود كه مي توان به «اجراي گروه موسيقي حسين صفامنش»، «برگزاري مسابقه با موضوع ايمني و مصرف بهينه»، «نمايش گروه سنتي- آئيني چريكه گروه لاستوك»،‌‌ «پخش كليپ اختصاصي جشنواره»، «اجراي نمايش تن پوش عروسكي با مضمون مديريت مصرف برق و رعايت نكات ايمني»،‌ «اجراي نمايش گروه خم‌روين» و «اجراي موسيقي پاپ» اشاره كرد.

گفتني است در پايان مراسم از 93 نفر دانش‌آموز ابتدايي، 40 دانش‌آموز دوره متوسطه و 53 نفر دانشجو ممتاز برق همكار و فرزند همكار رسمي، خدماتي، پيماني و بازنشستگان شركت توزيع نيروي برق استان كردستان با اهداء لوح و جوايز نقدي تجليل به عمل آمد و از ديگر دانش‌آموزان و دانشجويان ممتاز و برتر شهرستاني نيز طي مراسمي تجليل مي‌شود.