1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان ، هیوا لهونیان در تشریح این خبر گفت: از 54 پروژه اینشرکت 53 پروژه افتتاح و بهره برداری است و 1 پروژه کلنگ زنی خواهد گردید.

لهونیان در ادامه اذعان داشت: پروژه های اینشرکت در سطح 10 شهرستان استان اجرا گردیده است و از کل پروژه ها ، 37 پروژه با اعتبار 671 میلیارد ریال در بخش شهری و 17 پروژه با اعتبار 291 میلیارد ریال در بخش روستایی می باشد.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان کردستان در ادامه با بیان اینکه این پروژه ها در 5 بخش اجرا گردیده اضافه نمود :

  • بیش از 492 میلیارد ریال این پروژه ها در بخش اصلاح وتقویت شبکه
  • 61 میلیارد ریال احداث شبکه و برقرسانی
  • 5 میلیارد ریال رفع ضعف ولتاژ
  • 6میلیارد ریال در بخش روشنایی معابر و نصب 650 دستگاه چراغ روشنایی معابر میباشد.
  • 383 میلیارد ریال تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار می باشد که از طرح های مهم اینشرکت در سال جاری بوده و لازم است مردم استان کردستان بدانند که در سال 99 علیرغم شیوع ویروس کرونا شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با عملکردی بسیار مطلوب در این بخش رشد عملکردی بالغ بر 450 درصد نسبت به سال 98 داشته است.

لازم به ذکر است در روز 12 بهمن پروژه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگه دار در شهرستان های دهگلان و بانه، در روز 13 بهمن در شهرستان سروآباد به بهره برداری می رسد و دیگر روش های این شرکت بر همین منوال تا پایان دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی می گردد.