1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان، مدیر عامل این شرکت در تشریح این خبر گفت: این رزمایش به صورت عملیاتی و با حضور فرمانده هان بسیج کشور و مدیران ارشد صنعت برق با هدف راست آزمایی و تداوم اقدامات انجام شده توسط پایگاه های بسیج تمامی ادارات دولت و نیز سپاه های استانی به منظور تقلیل مصرف برق دستگاه های اجرایی تا سقف 50 درصد  به نسبت مدت مشابه در سال گذشته و نیز کاهش حداقل 10 درصدی سایر مصارف برق ( به خصوص اصناف پر مصرف ) برگزار شد.

لهونیان در ادامه سخنان خود به فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق اشاره کرد و گفت: کاهش بارندگی ها، کمبود منابع آب و همچنین محدودتر شدن استفاده از پتانسیل نیروگاه های برق آبی، در تابستان امسال باعث شد تا تراز تولید و مصرف برق  متعادل نباشد که این امر ضرورت مدیریت مصرف برق را برای جلوگیری از اعمال خاموشی خصوصا در تابستان سالجاری، دوچندان می کند.

لهونیان در ادامه به نقش سپاه و بسیج در زمینه های گوناگون اشاره کرد و افزود: سپاهیان و بسیجیان از ظرفیت و پتانسیل مطلوبی برای کمک در این شرایط برخوردار هستند و می توانند شرکت توزیع برق را در ارائه برق مطمئن و پایدار به مشترکین، یاری رسانند، این مهم عزم ملی را می طلبد و هر زمان نیاز به حضور عمومی باشد سپاه و بسیج می توان نقش آفرینی بسیار خوبی داشته باشد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان سخنان خود اذعان داشت: مشترکین پر مصرف به صورت دوره ای رصد می شوند و مشترکینی که مصارف غیر متعارف دارند، قطع خواهند شد.

لازم به ذکر است این رزمایش در استان کردستان با حضور جانشین سپاه بیت المقدس و تعدادی از فرمانده هان نظامی و مسئول سازمان بسیج کارمندان ادارات کل برگزار گردید.

در این رزمایش در استان کردستان 40 اکیپ اجرایی و عملیاتی و با حضور 160 نفر از نیروهای عملیاتی حضور داشتند که در این مانور بیش از 50   نقطه در سطح استان که مصرف غیر متعارف برق داشتند، قطع شد.