1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از آنجا که رعایت بهداشت مواد غذایی در سطح جامعه نقش موثری در حفظ سلامت و ارتقای کیفیت زندگی آحاد جامعه دارد  و آشنایی با ابعاد مختلف رعایت بهداشت مواد غذایی امری ضروری است، لذا این دوره به منظور آموزش و افزایش سطح آگاهی و اطلاعات پرسنل مدیریت توزیع برق شهرستان سقز برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی مهین عباسیان، از کارشناسان شبکه‌ی بهداشت و درمان شهرستان سقز مشکل اصلی جامعه‌ را ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر نظیر سرطان‌ها، دیابت، فشارخون عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۷۶ درصد از مرگ و میرها در کشور به علت ابتلا به بیماری‌های غیر‌واگیر می باشد و این امر مسئولیت ما را به عنوان ناظران سلامت مواد غذایی بیشتر می کند.

وی در ادامه عنوان کرد: وظیفه‌ی کارشناسان بهداشت محیط در خصوص توصیه‌های تغذیه‌ای بسیار حساس و مهم بوده و با توجه به کم‌شدن تحرک و زندگی ماشینی، کاهش مصرف چربی، شیرینی، قند و نوشابه در جهت پیشگیری و یا کاهش بیماری‌های غیر واگیر بسیار ضروری است.

در این دوره‌ی آموزشی راهکارهای لازم در خصوص رهگیری اصالت و سلامت فراورده‌های دارویی، غذایی، آرایشی و بهداشتی، آگاهی از برچسب اصالت و سلامت کالا، نحوه‌ی ردیابی کالاهای دارای مشخصات اصالت و سلامت، نشانگر رنگی تغذیه‌ای، شماره پروانه‌ساخت، سری ساخت و تاریخ تولید و انقضا ارائه شد.