1

اين رزمايش در مركز ديسپاچينگ شركت با حضورهمکاران مدیریت بحران و پدافند غیر عامل استانداری کردستان، روسای مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت های آبفای شهری، آبفای روستایی، گاز، آب منطقه ای، امور انتقال برق، پخش فرآورده های نفتی همزمان با سراسر کشور برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان رسول ملکی، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در تصریح این خبر گفت: همزمان با پنجمین روز از هفته پدافند غیرعامل، شرکت توزیع برق اقدام به برگزاری رزمایشی در سطح کشوری کرده است.

وی در ادامه با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در رزمایش پدافند غیر عامل در استان کردستان اذعان داشت: 4 مرکز در شهرستان سنندج، یک مرکز در شهرستان سقز، دو مرکز در شهرستان بانه، یک مرکز در شهرستان مریوان، یک مرکز در شهرستان کامیاران، یک مرکز در شهرستان دهگلان، یک مرکز در شهرستان قروه و یک مرکز در شهرستان بیجار در این رزمایش، مولدهای اضطراری برق حیاتی شان تست گردید.

ملکی در ادامه با اشاره به هدف این رزمایش اذعان داشت: اين رزمايش با هدف تست مولدهاي اضطراري برق مراكز حساس و مهم استان برگزار و ميزان آمادگي اين مراكز در هنگام بحران مورد ارزيابي قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آمادگی ارگان ها و سازمان ها به هنگام به وجود آمدن مشکل، شرکت توزیع نیروی برق نیز باید امکاناتی برای عدم مواجه با مشکل در زمان بحران داشته باشد.

لازم به ذکر است در این رزمايش تست آماده بكاري ديزل ژنراتورهاي اضطراري مراكز حساس استان با دستور معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ از سوی مرکز دیسپاچینگ شرکت به مدت 35 دقیقه قطع و بلافاصله مولدهاي اضطراري برق به جز 2 مرکز به دلیل مشکل فنی وارد مدار شدند.