1

پديده سرقت لوازم و تجهيزات از شبكه هاي توزيع برق امروزه به يكي از مشكلات اساسي تبديل گردیده است، اين جرم نه تنها به شركت هاي توزيع برق مستقيماً آسيب هاي جدي مي رساند بلكه به مشتركين و توليدات كشاورزي ، صنعتي، تجاري و به طور كلي افراد جامعه نيز زيان هاي عمده وارد مي سازد، پس هر گونه اقدام جهت كاهش و مهار نمودن اين جرم بيش از همه به نفع کل جامعه است

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، سرهنگ موسی بهاری فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان بیجار تصریح کرد: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه قاطع با سارقان حرفه ای، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقین به صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی و تمامی واحدهای تابعه قرار گرفت .

وی افزود : در همین راستا عوامل پلیس آگاهی انتظامی شهرستان بیجار حین گشت زنی نامحسوس و هدفمند در محورهای مواصلاتی به یک خودرو پراید سفید رنگ، مظنون و طی یک عملیات منسجم خودرو متوقف و سارق دستگیر شد .

فرماندهی انتظامی شهرستان بیجار در ادامه اعلام کرد: مأموران آگاهی در بازرسی از خودرو سارق مقادیر زیادی سیم برق مسروقه و ادوات و قیچی بزرگ مخصوص برش سیم برق کشف و ضبط نمودند و متهم در تحقیقات فنی کارآگاهان پلیس آگاهی به 22 فقره سرقت سیم برق در نقاط مختلف شهرستان بیجار اعتراف نموده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ذیصلاح معرفی و اعزام گردید .

در ادامه مدیر توزیع برق شهرستان بیجار در حاشیه این خبر اعلام کرد: اين فرضيه كه کلیه مراحل از جمله کنترل و مقابله با معضل سرقت تجهیزات شبکه توزیع برق بر عهده مراجع انتظامي و قضايي باشد و اينكه مسئولین دیگر خود را فارغ از این مسئوليت پندارند، تفکر صحیحی نیست، به عبارت ديگر همه ما مسئولين بايستي با اتخاذ تمهيدات و كاهش فرصت هاي ارتكاب جرم تلاش نمائیم تا بزهكاران بالقوه با وجود پيشگيري تحقق‌ يافته، از ارتكاب جرم منصرف شوند.

محسن ابراهیمی افزود : اين مهم به دست نمي آيد مگر با اعمال مديريت متناسب نسبت به عوامل محيطي، فيزيكي، اجتماعي و قانوني كه به نوبه خود فرصت هاي مناسب را براي ارتكاب جرم سرقت لوازم و تجهيزات برقي ایجاد کنند، از این رو بايستي سعي شود تا معادله جرم به ضرر مجرم شده و از عايدات مجرم كاسته شود. اين نوع از پيشگيري ميسر نمي شود مگر با برنامه ريزي همه جانبه و دقيق و انجام كار كارشناسي در همه سطوح، از مكان يابي پست هاي شبكه هاي توزيع برق گرفته تا مديريت حفاظت و قانونگذاري و تخصيص سرمايه.

شایان ذکر است مراتب تقدیر و تشکر شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان بابت تلاش ها و زحمات مجدانه پرسنل خدوم نیروی انتظامی به اطلاع فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان بیجار رسانده شد.