1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، با توجه به جایگاه ماموستا ملاعبدالرحمن خدایی، امام جمعه شهر سنندج در مقوله فرهنگ‌سازی الگوی صحیح مصرف برق، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به همراه تنی چند از مدیران شركت، با ایشان ديدار و گفتگو كردند.

«هیوا لهونیان» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، طی این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت با اشاره به اینکه طی چهار دهه اخیر دستاوردهای شایان توجهی در حوزه ارائه خدمت صنعت برق استان کردستان کسب شده است، اظهار داشت: در پیش از انقلاب تنها شش روستای حاشیه شهر سنندج برق‌دار بودند، اما هم اکنون بالغ بر یک‌هزار و 689 روستای استان از نعمت برق برخوردار هستند و این رقم گویای آن است که تمامی روستاهای بالای 10 خانوار در استان کردستان برقدار هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به دیگر دستاوردهای کسب شده در صنعت برق استان اشاره کرد و افزود: در مقایسه با قبل از انقلاب که تنها چهار حلقه چاه کشاورزی برق‌دار در استان وجود داشت، امروزه شاهد برقدار شدن هفت هزار و 478 حلقه چاه در استان هستیم و تلاش خواهد شد طی سال‌های آتی، کل چاه‌های آبی استان برقدار شوند.

وی با ذکر اینکه در پیش از انقلاب تعداد یک هزار چراغ گازی در استان وجود داشت، تصریح کرد: هم اکنون 155هزار و 500 چراغ در معابر و راه‌های استان استقرار یافته است.

لهونیان طول خطوط شبکه را قبل از انقلاب 440 کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: هم اکنون 16 هزار کیلومتر شبکه توزیع نیروی برق در استان کردستان کشیده شده است.

وی با تأکید بر اینکه تمامی این خدمات توسط نیروهای بومی ارائه می‌شود، ابراز امیدواری کرد: امید است راهنمایی و مساعدت امام جمعه سنندج بتواند چراغ راهی برای ارائه خدمات بهتر و شایان مردم قدرشناس استان کردستان باشد.

«همکاری و همراهی مردم در مدیریت مصرف انرژی برق» یک الزام حیاتی است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر اینکه استان کردستان، استانی با شرایط سخت آب و هوایی است، گفت: حتی در این شرایط سخت و بحرانی، نیروهای خدمت‌رسان شرکت توزیع نیروی برق از رسالت خود غافل نشده و در طول 24 ساعت تمام همت خود را برای ارائه خدمات شایسته به کار بسته اند.

وی با بیان اینکه صنعت برق استان کردستان تا به امروز به گونه‌ای عمل کرده که خاموشی‌ها به نازلترین میزان خود برسد، تصریح کرد: جز در مواردی که شبکه برق نیاز به تعمیر داشته، قطعی برق در استان نداشته ایم.

لهونیان با گریز به اینکه متوسط اتصال پس از قطعی‌های برق کردستان در حال کاهش است، دلیل این امر را توجه ویژه به کیفی بخشی به نحوه ارائه خدمات دانست و توضیح داد: خوشبختانه خدمات به گونه‌ای ارائه شده که علاوه بر تأمین انتظارات مشترکین که در حد اعلایی نمود یافته، منجر به بالا رفتن سطح انتظارات مشترکین از خدمات شرکت توزیع نیروی برق نیز گردیده است.

وی با بیان اینکه تابستان امسال به دلیل کم شدن توان نیروگاه‌های خوزستان در تأمین برق، مشکلات و قطعی‌هایی در طول روز به وجود آمد، تصریح کرد: امید است در سال آتی با همکاری و همراهی مردم در مدیریت مصرف انرژی برق، بتوان از تکرار خاموشی‌ها ممانعت به عمل آورد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه با اعلام اینکه کشور ایران به طور میانگین دو تا چهار برابر مصرف جهانی برق مصرف می‌کند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این امر اسراف بوده و با دین و آموزه‌های دینی در تناقض است؛ در مدیریت درست مصرف برق، نیازمند همراهی روحانیون به ویژه امامان جمعه هستیم.

وی در پایان با درخواست از ماموستا خدایی مبنی بر اینکه هم‌چون گذشته با تمسک به آموزه‌های دین و شیوه زندگی اولیاء و انبیاء که همواره بر مصرف صحیح و صرفه‌جویی تأکید داشتند، پشتیبان و مددکار این شرکت در ترویج الگوی صحیح مصرف برق در جامعه اسلامی باشند، یادآور شد: ماموستایان و مراجع دینی به دلیل جایگاه ویژه‌ای که در میان مردمان کردستان دارند می‌توانند حامی بزرگی در طی این طریق باشند.

زحمات نیروهای خدمت‌رسان شرکت توزیع نیروی برق برکسی پوشیده نیست

ماموستا ملاعبدالرحمن خدایی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از عملکرد شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: زحمات نیروهای خدمت‌رسان شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان برکسی پوشیده نیست و این تلاش‌ها مایه عزت و سربلندی در دنیا و آخرت است.

وی با اعلام اینکه تبلیغ و فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت بهینه در مصرف انرژی به ویژه برق، از اهميت بالایی برخوردار است، افزود: توصیه به صرفه‌جویی و دوری از اسراف همواره مورد توجه ماموستایان و خطیبان جمعه استان بوده و خواهد بود.

خطیب جمعه شهرستان سنندج در پایان با اشاره به اینکه تغيير رفتار و اصلاح الگوي مصرف یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای صرفه‌جویی و صیانت از منابع انرژی به عنوان سرمایه‌های ملی است، یادآور شد: غنای فرهنگی نیازمند ارائه راهکارهای نوین و کارآمد است که باید با توجه به زمان مناسب در اختیار مردم قرار گیرد تا بتوان بازخورد مثبت را از آن کسب کرد.

گفتنی است، در پایان این دیدار  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اهداء لوحی، زحمات ماموستا خدایی را در مقوله ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف ارج نهادند.