1

به گزارش روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق كردستان، عبدالله ابراهيمي مديرتوزيع برق شهرستان سقز با بيان اين كه صنعت برق از جمله زيربنايي ترين بخش توسعه كشور است  و تمام سعي و تلاش خود را در جهت ارائه برق مطمئن و پايدار در بخش صنعت  و كشاورزي به كار بسته است اظهار داشت: فيدر جديد مولان آباد این شهرستان با 130 متر كابل كشي فشار متوسط زميني و 510 متر فشار متوسط  هوايي احداث و به بهره برداری رسید.

ابراهيمي  در تشريح اين خبر افزود: در پي روند رو به افزايش مصرف برق استان و افزايش بار مصرفي، ظرفيت فيدر زيويه پاسخگوي وضعيت جديد نبوده و از اين رو احداث يك فيدر جديد در دستور كار قرار گرفت و وارد فاز اجرايي شد.

وي تامين برق با كيفيت و بهبود رضايتمندي مشتركين را از اهداف اجراي اين پروژه برشمرد و بيان کرد: با به مدارآمدن فيدر جديد مولان اباد، تعداد فيدرهاي برق شهرستان سقز به 22 فيدر افزايش يافته است؛ با احداث فيدر جديد مولان اباد كه كاهش ضعف ولتاژ فيدر زيويه را به همراه داشته، ضعف ولتاژ مسير خط نفوذي قشلاق رضا كه اعتراض برخي از كشاورزان آن منطقه  را به دنبال داشته است مرتفع گرديد.

مدير توزيع  برق شهرستان سقز در پايان بیان داشت: براي اجراي اين پروژه اعتباري بالغ بر 3 ميليارد و هفتصد ميليون ريال هزينه شده است كه با بهره برداري از آن شاهد برطرف شدن ضعف ولتاژ در نقاط انتهايي فيدر خواهيم بود.