1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، دکتر ببران روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی روابط‌ عمومی‌های صنعت آب و برق غرب کشور در سنندج اظهار داشت: باید فرهنگ‌سازی رعایت الگوی مصرف و استفاده صحیح از انرژی به صورت مستمر توسط روابط عمومی ها انجام و در بین مردم نهادینه شود.
وی با بیان اینکه برای فرهنگ سازی مصرف صحیح آب و برق باید گروه ها و اقشار مختلف مردم را مشارکت داد، افزود: اقداماتی هم در این راستا در سیمای مرکز کردستان انجام شده است که باید به صورت گزارش در اختیار وزارت نیرو قرار گرفته تا به صورت کشوری آنها را پخش کنیم.
مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو یادآور شد: هر استان باید گزارشی راجع به فرهنگ‌سازی استفاده از آب و برق داشته باشد، ضمن اینکه در شهرهای دارای تنش آبی باید ببشتر در این زمینه کار شود.
دکتر ببران اضافه کرد: تحریمها و مشکلات اقتصادی بر مشکلات در صنعت آب و برق هم افزوده است، چراکه سرمایه گذاری های خارجی کم و بر تخصیص اعتبارات هم تاثیر گذاشته است، بنابراین باید رویکرد روابط عمومی التکرونیک ارتقا پیدا کرده و از این طریق مخارج پایین و کارایی بالاتر رود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان نیز در این نشست به مسئولیت شرکت‌های برق و آب در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: باید استفاده از انرژی را به صورت بهینه فرهنگ‌سازی کنیم و این کار با هم افزایی و همکاری روابط عمومی‌ها به راحتی میسر خواهد بود.
هیوا لهونیان ادامه داد: روابط عمومي ها با حمايت و توجه ويژه مديران ارشد مي توانند بعنوان مشاوران توانا و امين در تصميم سازي ها براي سازمان متبوع خود موثر باشند.
وی با بیان اینکه موفقيت يك سازمان بستگي به نگاه مثبت مديران عامل به ارتباط دوسويه با مردم و ايجاد همدلي و همراهي مردم است، افزود: اين كار از دريچه توجه و اهميت به روابط عمومي ها نشأت مي گیرد و قطعا با حمایت از روابط عمومی‌ها می‌توان خدمات‌ و اطلاع رسانی را به طرز بسیار بهتری ارائه داد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان به اختراعات مهندسان شرکت برق اشاره کرد و افزود: این اختراعات طرح مشارکتی بین صنعت و دانشگاه بوده و کولر هیدرولیکی تلفیق کلر آبی و گاز است که ۲۰ درصد مصرف برق را کاهش می‌دهد و میتوان این عدد را به ۴۰ درصد هم رساند یکی از این اختراعات می باشد، یکی دیگر از اختراعات مهم و حائز اهمیت، ساخت میکرو سی اچ پی در ابعاد کوچک است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان نیز نکات و مطالبی را در رابطه با وضعیت آب استان و همچنین نقش روابط عمومی‌ها در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بیان کرد.
آرش آریانژاد به کاهش ۳۳ درصدی بارندگی در استان نسبت به مدت مشابه پارسال اشاره کرد و ادامه داد: این کاهش بارندگی‌ باعث کاهش آب موجود در حوزه‌های آبریز استان و به دنبال آن کاهش میزان روان‌آبها در حوزه آبهای سطحی و در نهایت کاهش آب پشت مخرن سدها شده است.
وی با بیان اینکه کردستان امسال در حوزه روان‌ آبهای آب سطحی با کاهشی در حدود ۵۵ درصد مواجه است، افزود: این کاهش آب مخازن سدها برای شهرهایی از استان که آب شرب آنها از یک و یا چند سد تأمین می‌شود، مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان یادآور شد: با توجه به اینکه در سال آبی جاری، از اواخر بهمن ماه پوشش برفی موجود نبوده که باعث تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی شود، در مناطق شرقی استان که منابع آبی از آب های زیرزمینی تأمین می‌شود با مشکل مواجه خواهیم بود.
آریانژاد تاکید کرد: با توجه به مسائل و مشکلات آبی موجود در سال جاری، روابط عمومی‌ها نقش به سزایی در انتقال موارد و مفاهیم سازگاری با کم آبی و مدیریت مصرف بهینه به مردم را دارند.

وی اصافه کرد: روابط عمومی‌ها با استفاده از ظرفیت‌ها و نقش و جایگاهشان در میان مردم توسط رسانه‌ها و ائمه جماعات تمام نکات و راه‌کارهای صرفه جویی در مصرف بهینه را به گوش مردم رسانده و فرهنگ مصرف بهینه در زندگی روزانه مردم امری همیشگی شود.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، این نشست با حضور مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو، معاون روابط عمومی وزارت نیرو، مدیر دفتر مدیر کل روابط عمومی وزارت نیرو، رییس گروه افکارسنجی و ارتباطات عمومی روابط عمومی وزارت نیرو، رییس گروه نمایشگاه های روابط عمومی وزارت نیرو، مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور اجتماعی شرکت مدیریت منابع آب ایران و مدیران عامل صنعت آب و برق استان کردستان و مدیران روابط عمومی های استان های همدان و کرمانشاه برگزار شد.