1

مدیر توزیع برق شهرستان بانه از اصلاح و احداث روشنایی معابر در 28 روستای شهرستان بانه خبر داد و افزود: در مجموع برای اجرای این پروژه بیش از6 میلیاردو 135 میلیون ریال اعتبار صرف شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، صلاح الدین قادری مدیر توزیع برق شهرستان بانه با اشاره به اینکه برق‌رسانی به روستا‌ها می‌تواند به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم، سهم بزرگی در رشد بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و صنعت ایفا کند، افزود: در حال حاضر تمام روستاهای بالای 5 خانوار در شهرستان بانه از نعمت برق برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون روشنایی معابر 28 روستا در شهرستان بانه احداث و یا اصلاح شده است، افزود: این تعداد چراغ روشنایی در روستاهای فاقد روشنایی معابر و یا روستاهایی که دارای روشنایی معابر مناسب نبودند، نصب شد.

مدیر توزیع برق شهرستان بانه با تاکید بر اینکه ایجاد روشنایی در معابر روستایی، گامی در راستای توسعه روستاها محسوب می شود، بیان کرد: در اجرای این پروژه 400 دستگاه چراغ 50 وات با اعتباری بالغ بر 6 میلیاردو 135 میلیون ریال در این روستاها نصب و راه اندازی شد.

قادری در خصوص ادامه اصلاح و بهینه سازی روشنایی معابر سایر روستاهای شهرستان بانه گفت: مقرر است در ماه های آینده با نصب 300 دستگاه روشنایی در 23 روستای دیگر شهرستان بانه شبکه روشنایی روستاهای این شهرستان توسعه و ارتقاء یابد.

وی هدف از اجرای این پروژه ها را افزایش رضایتمندی مردم و کمک به ارتقاء امنیت عمومی روستا عنوان کرد و اظهار داشت: رفاه شهروندان و بهبود تردد وسایل نقلیه از دیگر اهداف اجرای چنین پروژه هایی است.