1

مدیر توزیع برق شهرستان بیجار از اصلاح و بهسازی روشنایی معابر 71 روستا در شهرستان بیجار خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح بیش از 10 میلیارد و 520 میلیون ریال اعتبارصرف شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هادی محمد مرادیان مدیر توزیع برق شهرستان بیجار گفت: شهرستان بیجار به دلیل وسعت زیاد یکی از شهرستان های دارای شبکه فشار متوسط طولانی در سطح استان کردستان است.

محمد مرادیان با اشاره به اینکه برق‌رسانی به روستاها می‌تواند به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم، سهم مهمی در‌ رشد بخش های مختلف از جمله کشاورزی و صنعت ایفا کند، افزود: در حال حاضر 244 روستا در شهرستان بیجار از نعمت برق برخوردار هستند.

وی درادامه به اجرای طرح بهینه سازی شبکه روشنایی معابر در روستاهای این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: روشنایی معابر 71 روستا در شهرستان بیجار با هدف افزایش رضایتمندی مردم و کمک به ارتقاء امنیت عمومی اصلاح و بهسازی شد .

مدیر توزیع برق شهرستان بیجار گفت: در همین راستا 602 دستگاه چراغ روشنایی 50 وات به منظور،رفع مشکلات مربوط به روشنایی معابر موجود در 71 روستای شهرستان بیجار، اختصاص یافت.

وی افزود: برای اجرای طرح اصلاح و بهینه سازی شبکه روشنایی معابراین روستاها، بیش از 10 میلیاردو 520 میلیون ریال از محل اعتبارات عوارض برق هزینه شده است.

محمد مرادیان با اشاره به اینکه 8 اکیپ اجرایی مسئولیت اجرای این طرح را در این تعداد روستا درشهرستان بیجار برعهده داشتند، بیان کرد: این طرح با هدف افزایش امنیت عمومی معابر ، رفاه شهروندان و بهبود تردد وسایل نقلیه اجرا شده است  و شبکه روشنایی این تعداد روستا بطور کامل بررسی و موارد معیوب بطورکامل رفع نقص شد.

وی در پایان از اهالی شهرستان بیجار خواست در صورت بروز هرگونه اشکال در شبکه روشنایی معابر با شماره ۱۲۱ تماس حاصل نمایند ویا از طریق نصب اپلیکیشن «برق من »، که از سایت شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان قابل دانلود است مشکلات و درخواست مربوط به برق را ثبت نمایند.

لازم به ذکر است درمجموع 708کیلومتر شبکه سیم فشار ضعیف در شهر و روستاهای شهرستان بیجار  وجود دارد که 310 کیلومتر آن شهری و 398 کیلومتر آن نیز در حوزه روستایی قرار دارد.