1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان در دیدار نوروزی با معاونان، مدیران و کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، ضمن گرامیداشت سال نو، اظهار کرد: سال97 با تمام پستی و بلندی‌ها، فراز و نشیب‌ها و پیچ و خم‌ها به سرانجام رسید.

به گفته وی سالی97، سالی پر از خاطرات خوب توأم با تجربیاتی بود که می توان در آینده با بهره از این تجربیات اقدامات مؤثرتری را در عرصه خدمت رسانی لحاظ کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته شرایط تحمیلی ناشی از تحریم‌ها، عرصه را بر شرکت‌های ارائه کننده خدمات تنگ کرده بود، افزود: شرایط تحمیلی بسیار خطرناکتر و آسیب‌زاتر از جنگ بود چرا که از یک سو افزایش افسارگسیخته قیمت ها و از جانب دیگر فقدان ثبات و نواسانات شدید قیمت ها، عوامل و فاکتور های منفی را خلق کرد که مدیریت آنها همت عظیمی را می طلبید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با ذکر اینکه صنعت برق در سال 97 ثابت کرد که به دلیل طبیعت خاص کاری خود، توانمندی مدیریت شرایط مختلف بحران را داراست، تصریح کرد: همت، اراده، ظرفیت و پتانسیل موجود در صنعت برق ثابت کرد که حتی در شرایط سخت هم، صنعت از پای در نمی‌آید و می توان شرایط را به گونه ای مدیریت کرد که حتی ذره ای خدشه به ارائه خدمات کمی و کیفی وارد نگردد.

لهونیان با تأکید بر اینکه در سال جدید نیز کماکان عوامل تهدید پا برجاست، هشدار داد: باید هوشیار بود که در سال 98 چه بسا شرایط سخت‌تری در انتظارمان است که بایستی با آگاهی و آمادگی کامل با آن روبرو شد.

وی با اذعان به اینکه صنعت برق توان عبور و گذر از شرایط سخت‌تر را نیز دارد، خاطرنشان کرد: برای عبور از آسیب‌ها و تهدیدها نیازمند «شناسایی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها»، «مدیریت این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها» و در نهایت «حرکت هوشمندانه» هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه باید تلاش شود تا پس از عبور از بحران، بلافاصله و بدون فوت زمان، آسیب های ناشی از بحران بررسی شده و خود را آماده ساخت تا از تجربیات به دست آمده در راستای مدیریت بحران‌های پیش رو استفاده کرد، ادامه داد: در مهرماه سال گذشته پس از سپری شدن بحران خاموشی‌های فصل تابستان 97، برنامه‌ریزی برای روبرو شدن با شرایط بحرانی سال 98 کلید خورد و در حال حاضر با وجود تمام تنگناها و مشکلات موجود، شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان آماده پاسخ‌گویی و مقابله با هر گونه شرایط و وضعیتی است.

وی با تأکید بر اینکه این آمادگی با تکیه و دلگرمی به پشتیبانی همت کارکنان صنعت توزیع برق استان شکل گرفته است، تصریح کرد: به خوبی واقف هستیم که فشارهای اقتصادی، شرایط تحریم، کمبود منابع مالی و دیگر چالش‌ها در سال 98 نیز پیش روی صنعت برق است، اما آنچه که نباید از خاطر دور داشت اراده، همت، ظرفیت و توانمندی‌های موجود در مجموعه صنعت برق به ویژه در حوزه نیروی انسانی است که می‌تواند بر این شرایط فایق شود.

لهونیان در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه به وسیله همت جمعی می توان سال 98 را با افتخار و موفقیت آمیز سپری کرد، متذکر شد: سال 98 سال برداشت، سال مهندسی کردن بخش‌های مختلف توزیع، سال علمی، فنی و تکنیکی کردن کارها، سال استفاده بهینه از تکنولوژی‌های به روز و در نهایت سال اثبات خدمات بهینه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با وجود تمام مشکلات خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در بخش های خدمات دهی، نه تنها از دیگر شرکت ها عقب نیست، بلکه در برخی فعالیت ها در سطح کشور پیشتاز است.

لهونیان با تأکید بر اینکه این جایگاه به پشتوانه نیروی انسانی قوی و توانمند محقق شده است، خاطرنشان کرد: کسب این موفقیت گویای این نکته است که شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان توان حضور موفق در وضعیت های رقابتی را داراست.

وی با بیان اینکه سال 98 سال درخشش شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان می باشد، خطاب به حضار خواستار شد: امید است با مدیریت مجموعه منابعی که در اختیار شرکت قرار دارد، بتوان در تمامی حوزه ها موفق عمل کرد.

لهونیان در ادامه با اشاره به اینکه طی سال 97 در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که بسترساز تحول در بخش‌های مختلف است؛ در قیاس با سال‌های اخیر، بیشترین فعالیت صورت پذیرفته است، افزود: خوشبختانه امسال 109.5 درصد وصول مطالبات صورت گرفته است که در نوع خود و در سابقه شرکت توزیع حجم این مقدار وصولی بی نظیر بوده است ابراز امیدواری نمودند در آینده نزدیک منابع مالی خاصی به شرکت تزریق شود و فشار ناشی از کمبود منابع مالی موجود را به حداقل برساند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با گریز به اینکه کمترین محدودیت برای اجرای پروژه ها لحاظ شده است، تصریح کرد: پروژه های باز غیرضروری حذف شده و خوشبختانه در سال 98 استقرار کامل سیستم GIS به عنوان یکی از موفقیت های افتخارآمیز شرکت یاد می شود که می تواند در تحول برنامه های اساسی حوزه مهندسی و فنی، تأثیرات شایان توجهی را به دنبال داشته باشد.

وی در ادامه با اعلام اینکه باید تلاش کرد تا دو پروژه ملی تعریف شده در شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به نتیجه خاص و مطلوب نایل گردد، گفت: اتمام این دو پروژه موفقیت های خاصی را برای شرکت توزیع استان کردستان به ارمغان خواهد آورد به همین خاطر باید تلاش کرد تا با کسب نتایج مطلوب در قالب این پروژه ها، در سطح ملی نمود خوبی را از عملکرد نیروهای شرکت توزیع استان کردستان نشان داد.

لهونیان با ذکر اینکه با عملکرد مناسب در این دو مقوله، می توان ظرفیت های شرکت را در سطح ملی مطرح ساخت، تصریح کرد: شرکت توزیع برق استان کردستان یکی از شرکت های مطرح کشور است که می تواند در بسیاری از شاخص ها به عنوان یک شرکت موفق و الگو برای سایر استان‌های کشور معرفی شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با تأکید بر رعایت اخلاقیات مبتنی بر آموزه های دینی، خطاب به حضار خواستار شد: رنج ها و کدورت های ناخواسته ای که احیانا در میان برخی از همکاران پیش آمده با شروع سال نو از میان برداشته شود تا در محیط کار فضای صمیمی توأم با احترام بیشتر حاکم شود.

وی با گریز به شعار سال که رونق تولید نامگذاری شده است، مهمترین رکن ایجاد زیرساخت و بسترساز تولید را «صنعت برق» دانست و ادامه داد: به دلیل اینکه تقویت بخش تولید منجر به افزایش ارزش پول ملی و رونق اقتصادی و اشتغال می‌گردد، باید تمام توان را برای تحقق این شعار بسیج کرد.

لهونیان لزوم پاسخ‌گویی به مطالبات مردم را با وجود تمام تحریم ها و مشکلات، منشعب از هنری توصیف کرد که از کارکنان شرکت توزیع نیروی برق انتظار می‌رود و خاطرنشان کرد: در پایان سال 97 افق و اهداف کاری سال 98 مطرح و مشخص شد، امید است با استفاده از تجربیات کسب شده در سال 97 بتوان نتیجه آسیب شناسی ها را نمود عینی بخشیده و در مسیر تحول و تقویت نقاط قوت گام برداشت.

وی با تأکید بر اینکه شناسایی و تثبیت نقاط قوت نیازمند تغییر در فکر مجموعه است، تصریح کرد: هرگونه تغییری که توأم با تغییر فکر و نگاه نباشد، مسلماً اثر بخش نبوده، فلذا باید تلاش کرد تا این تحول را در افکار حاکم ساخت.

وی خواستار شد: در سال جدید تغییر در نگاه و فکر حاکم بر شرکت توزیع نیروی برق استان محسوس گردد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با ذکر اینکه اگر تغییرات در نگاه و اندیشه لحاظ نشود، هیچ تفاوتی میان سال جدید و سال قدیم وجود نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: در سال 98 بیش از هر زمان نیازمند تغییر فکر هستیم، چرا که عوامل و فاکتورهای تأثیرگذار بر فعالیت‌ها در شرایط کنونی تغییر کرده و متفاوت شده است.

وی با درخواست اینکه در سال جدید مطابق برنامه و حساب شده حرکت کنیم، گفت: در طی این مسیر بایستی هزینه ها، منابع درآمدی، تنش‌ها و چالش ها را در نظر گرفته و متناسب با آن رویه‌ها و روش‌ها را اصلاح ساخته و در نهایت همسو با این اصلاحات دوره بازآرایی و بازآفرینی را در کمترین زمان لحاظ کرد.

لهونیان با اعلام اینکه همگی باید برای اصلاح فرآیند با حرکت هوشمندانه کارشناسی شده و با توجه به تمام محدودیت‌ها، همگام شوند، یادآور شد: به وجود تمام امکانات و پتانسیل های موجود باید منبع «زمان» را نیز به منابع موجود اضافه کرد تا بتوان فضایی صمیمی مبتنی بر همدلی و همراهی را خلق کرده و با تکیه بر آن سال 98 را به یک سال نمونه و الگو بدل ساخت که در طول زمان  با تکیه بر همت جمعی هر نوع مشکلی را از میان برداشته و بر آنها فایق می گردیم.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره یاران سفر کرده و افرادی که جانشان را در حین مأموریت از دست دادند، اظهار داشتند : گرامی میداریم یاد این عزیزان را و زحمات آنان در راستای اعتلای خدمات شرکت را هرگز از خاطر نخواهیم برد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان با اعلام اینکه بسیار مفتخرم که با مجموعه مسئولیت پذیر در حال ارائه خدمت هستم، یادآور شد: فرزندان کردستان در بسیاری از زمینه ها پیشتاز هستند و با تکیه بر همین جوانان است که سال 98 سال درخشش شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان خواهد بود، سالی که در آن با هدف گذاری مشخص تلاش خواهد شد افقی درخشان و روشن را در بحث مهندسی کردن فعالیت‌ها و مدیریت صحیح تمام بخش ها خلق کرد.