1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا خرم، معاون فروش و خدمات مشترکین در تصریح این خبر گفت: در این سمینار به دو هدف اصلی شرکت که گذر از پیک تابستان ( سال 98 ) بدون خاموشی و اجرایی شدن قبض سبز بود، اشاره گردید.

خرم با اشاره به دو هدف مذکور اذعان داشت: در سال 98 دو هدف اساسی در شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در رأس امور قرار گرفت، و با تلاش  و برنامه ریزی درست با موفقیت این دو هدف اجرا گردید و در سطح کشوری نتایج و موفقیت های خوبی حاصل گردید.

وی در ادامه با اشاره به گذر از پیک تابستان بدون خاموشی افزود: تابستان گذشته با اقدام‌های صورت‌گرفته در پیک بار و برنامه ریزی مناسب، تلاش شبانه روزی همکاران، همکاری دستگاه های اجرایی و مدیران استانی از جمله سازمان صدا و سیما به منظور تقویت فرهنگ مدیریت صحیح و بهینه مصرف برق و همکاری و همراهی مشترکین در شیوه درست مصرف کردن، توانستیم با موفقیت تابستانی بدون خاموشی را سپری کنیم در کشور مقام پنجم را در گذر از پیک به دست آوریم.

هیوا خرم در ادامه صحبت های خود عنوان کرد: استفاده از ابزار رسانه ملی و مطبوعات و همچنین فناوری‌های ارتباطی از جمله اقداماتی است که باید برای آگاه‌سازی و آماده‌سازی مردم  و فرهنگ سازی در راستای شیوه های صحیح مصرف کردن برق انجام دهیم که خوشبختانه تا به امروز در این عرصه موفقیت های خوبی حاصل شده است.

خرم در ادامه با اشاره به هدف مهم شرکت در سال جاری که اجرایی شدن قبض سبز در استان است اذعان داشت: طرح ملی قبض سبز، نقش مهمی در ارتقای سطح خدمات رسانی و رفاه مشترکین، جلوگیری از اتلاف منابع و کمک به حفظ محیط زیست دارد.

معاونت  فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه به تشریح هر یک از روش های پرداخت صورتحساب برق مصرفی اذعان داشت: اکنون هم وطنان عزیز  می توانند در کمترین زمان و بدون نیاز به مراجعه حضوری، قبوض برق مصرفی خود  را پرداخت نمایند، اولین راه پرداخت صورتحساب برای افرادی که تلفن های هوشمند دارند این است:  با اتصال به اینترنت به راحتی می توانند با لمس کردن لینک موجود در پیامک، صورتحساب برق مصرفی خود را پرداخت کنند.

وی در ادامه برای آن دسته از مشترکینی که تلفن همراه هوشمند ندارند و به همین دلیل نمی توانند به اینترنت وصل شوند گفت: این دسته از مشترکین می توانند براحتی با شماره گیری کد دستوری # ۱۵۲۱ *۷۳۳*یا #  ۱۵۲۱*۷۴۱* از طریق موبایل خود فقط با در دست داشتن شناسه قبض، نسبت به پرداخت صورتحساب خود اقدام فرمایند.

استفاده از اپلیکیشن های پرداخت موجود در گوشی های هوشمند راه دیگر پرداخت با تلفن همراه می باشد که برای این منظور اپلیکیشن های مختلفی مانند: اپلیکیشن های خدمات غیر حضوری برق ایران، اپلیکیشن خدمات غیر حضوری برق استان کردستان، آسان پرداخت، ۷۲۴، کیف پول همراه پاسارگاد و تجارت الکترونیک پارسیان و …  هر مشترک با ثبت ” شناسه قبض ” خود می تواند صورتحساب خود را به راحتی پرداخت نماید.

خرم در ادامه با اشاره به مراجعه به وب سایت www.sappa.ir افزود: با مراجعه به این وب سایت هر یک از مشترکین برق استان می توانند جزئیات و مقایسه میزان مصرفی برق خود را مشاهده و صورتحساب خود را نیز پرداخت نمایند.

هیوا خرم در ادامه افزود: افرادی که نمیتوانند از شیوه های پرداخت ذکر شده از طریق تلفن های همراه استفاده کنند می توانند با مراجعه به دستگاه های عابر بانک  (ATM) و یا با استفاده از دستگاه های  (POS)  و با ثبت شناسه قبض که از طریق پیامک برای آن ها ارسال شده است، نسبت به پرداخت اقدام فرمایند.

این شرکت با پیشبینی برخی از مشکلاتی که ممکن است برای افراد سالمند و فاقد سواد ابتدایی یا رایانه ای در این مسیر پیش آید، تدابیری اندیشیده است، که این افراد با مراجعه به دفاتر پیشخوان استفاده از ” لینک پیامک ” یا شناسه قبض و پرداخت با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت می تواند نسبت به پرداخت صورتحساب خود اقدام نماید.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان با اشاره به وصول مطالبات و نقش آن در زیر ساخت های شبکه برق استان اذعان داشت: بخش زیادی از وصولی مطالبات به عنوان اعتباری تخصیصی مربوط به زیرساخت های استان باز خواهد گشت، شبکه های برق همواره احتیاج به اورهال و تعمیرات دارند به دلیل وضعیت توپوگرافی استان و آب و هوا و …. این تعمیرات هزینه های بسیاری در بر خواهد داشت و بدون وصولی مطالبات شرکت توزیع به مشکلات زیادی روبرو خواهد شد و امید داریم مشترکین با پرداخت به موقع صورتحساب برق مصرفی خود ما را در این راه یاری رسانند و با این همکاری ما هم به هدف اصلی شرکت که ارائه برق مطمئن و پایدار به مشترکین است همواره دست خواهیم یافت.