1

مدیر توزیع برق شهرستان بیجار از اصلاح و بهسازی شبکه فشار متوسط وفشار ضعیف روستاهای کاکاعباس و فتح آباد در راستای اجرای طرح بهارستان(اصلاح و بهسازی شبکه برق 420 روستا در سال جاری) خبر داد .

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هادی محمدمرادیان مدیر توزیع برق شهرستان بیجار با بیان اینکه عدم رعایت فاصله قانوني واحدهاي مسكوني با شبكه های توزیع برق و ساخت و سازهاي غيراصولي و نامتعارف در سال های گذشته علی الخصوص در روستاها منجر به بروز مشکلات عدیده برای مردم و شرکت های توزیع نیروی برق شده است ، گفت : بازدید و بررسی وضعیت رعایت حریم شبکه های برق در سطح شهرستان بیجار به صورت جدی پیگیری و بهسازی و بازآرایی شبکه های برق در مناطقی که حریم خطوط برق رعایت نشده ، در دست اقدام است .

وی افزود: در همین راستا و به منظورصیانت از حریم تاسیسات الکترونیکی 3470 متر شبکه فشار ضعیف و 785 متر شبکه فشار متوسط در روستاهای کاکاعباس و فتح آباد از توابع بخش چنگ الماس این شهرستان اصلاح و بهسازی شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه همزمان با اجرای این پروژه یک دستگاه پست هوایی 50 کیلو ولت آمپر در این منطقه اصلاح شد افزود:  در مجموع بیش از 6 میلیارد و 810 میلیون ریال اعتبار برای اصلاح و بهینه سازی شبکه برق این دو روستا هزینه شده است.

محمد مرادیان در پایان خاطر نشان ساخت : افزایش قابلیت اطمینان خطوط برق ‌رسانی، پیشگیری از سرقت شبکه ، جابجایی پایه از معبر و رفع کانون‌های خطر ، رفع و رعایت حریم شبکه برق ، کاهش  خاموشی های ناخواسته و افزایش رضایت مندی مشترکان ، از مهمترین اهداف این پروژه  محسوب می شود .