1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، فرهاد میمنت‌آبادی با اعلام اینکه بر اثر بارش‌های اخیر، هفت دستگاه ترانس در شهرستان قروه آسیب دید، اظهار داشت: از این 7 دستگاه، 3 دستگاه ترانس عمومی روستایی بود که با شکسته شدن آن برق روستاهای بخش چهاردولی و مرکزی شهرستان قروه دچار اختلال و خاموشی گردید.

وی افزود: پس از اعلام وضعیت هشدار، 25 نفر از نیروهای اجرایی در قالب اکیپ‌های عملیاتی مجهز به امکانات و تجهیزات کامل به منطقه اعزام شدند.

مدیربرق شهرستان قروه با ذکر اینکه هفت دستگاه خودرو سبک در این محور فعال شد بود، گفت: به طور متوسط هر روز 2 دستگاه جرثقیل و یک دستگاه کفی در منطقه فوق مستقر و در حال فعالیت بودند.

وی با اذعان به اینکه طی این مأموریت مسافت 4.2 کیلومتر خط 20KV احداث شد، تصریح کرد: تعداد یکصد حلقه چاله نیز جهت نصب پایه تیرها حفر و تعداد 82 اصله پایه تیر فشار متوسط 12 متری در مسیر ‌آقبلاغ نصب شد.

میمنت‌آبادی با بیان اینکه بالغ بر 45 تن سنگ لاشه نیز جهت ایمن‌سازی پایه‌های تیر طی این چند روز مورد استفاده قرار گرفت، ادامه داد: برقدار کردن مسیر روستای ‌آقبلاغ طی مدت ۶ روز و با حضور تقریبی ۱۲۵ نفر نیروی اجرایی و عملیاتی استان و با هدایت مدبرانه مدیریت شرکت توزیع برق استان کردستان، در یکی از بدترین شرایط جوی منطقه محقق شد.

وی با گریز به اینکه در طول مدت احداث و احیاء مجدد شبکه فشار ضعیف و فشار متوسط این مسیر، برق روستاهای گنداب علیا، گنداب سفلی و ‌آقبلاغ به دلیل بروز شرایط بحرانی، از طریق سه دستگاه دیزل ژنراتور تأمین می شد، خاطرنشان کرد: پس از احیاء شبکه در این مسیر تعداد 9 دستگاه ترانس دوباره به شبکه برق سراسری متصل گردید.

مدیربرق شهرستان قروه در پایان با اشاره به اینکه احیای شبکه مسیر آقبلاغ شهرستان قروه از روز سیزدهم فروردین پایان یافت، یادآور شد: با احیاء شبکه، برق ۵۲ خانوار در گنداب سفلی، ۱۸۰ خانوار در روستای ‌آقبلاغ و 275 خانوار در روستای گنداب علیا، بار دیگر به شبکه سراسری برق متصل شد.