1

مدیر امور برق جنوب سنندج از اصلاح و بهینه‌سازی شبکه 20 کیلوولت هوایی روستای نزاز از توابع بخش سیروان شهرستان سنندج با اعتباری بالغ‌بر 5 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، اسعد خالدی مدیر امور برق جنوب سنندج با اشاره به اینکه تداوم توزیع نیروی برق در شهرها و روستاها امروزه به‌عنوان یک موضوع مهم در جامعه تلقی می‌شود، گفت: در همین راستا شرکت توزیع برق استان و به‌تبع آن مدیریت‌های زیربط، نیازمند شناسایی مشکلات احتمالی و تأثیرگذار بر توزیع برق هستند تا بتواند در صورت نیاز با برخورداری از برنامه‌های اجرایی مناسب، در مواجه با بروز مشکلات احتمالی بهترین عملکرد را داشته باشند.

وی افزود: در همین راستا و به‌منظور صیانت از حریم تأسیسات الکتریکی، کاهش حوادث ناشی از نقص حریم شبکه برق‌رسانی امسال پروژه اصلاح و جابجایی شبکه فشار متوسط روستای نزاز از توابع شهرستان سنندج وارد فاز اجرایی شد و اکنون به پایان رسیده است.

خالدی بابیان اینکه جهت اصلاح و بهینه‌سازی شبکه برق روستای نزاز 13 اصله تیر بتونی 12 متری در این روستا نصب شد ،اظهار داشت: در اجرای این پروژه 1200 متر شبکه 20 کیلوولت هوایی موجود در روستای نزازاصلاح و جابجا شد.

مدیر امور برق جنوب سنندج اعتبار صرف شده در این پروژه را 5 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: همزمان با اجرای این طرح دو دستگاه پست هوایی 25 کیلوولت نیز در این روستا به بهره‌برداری رسیده و 100 متر شبکه فشار ضعیف زمینی به منظورفیدرگیری از پست هوایی موجود نیز احداث شد.

وی در پایان هدف اصلی اجرای پروژه‌های رفع حریم را ایمن‌سازی مشترکین و شبکه برق عنوان کرد و اظهار داشت: حفظ و آرایش شبکه‌های توزیع و همچنین رفع کانون‌های مخاطره‌آمیز شبکه و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی برای ساکنین روستا از دیگر مزیت‌های اجرای این طرح است.