1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق استان کردستان ، شهرام بهمنی مدیر برق شهرستان کامیاران درتشریح این خبر گفت : در عملیات تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار، نقاط آلوده به سرقت انرژی و سرقت تجهیزات ،نقاط سه سیمه مسی ومسیرهای که بیشترین ضعف ولتاژرا داشتند به بهره برداری رسید.

 وی در ادامه اذعان داشت:شهرستان کامیاران با داشتن حدود 18000 هزار مشترک با داشتن 180 کیلومتر شبکه فشار ضعیف که همیشه در معرض سرقت سیم مسی ، ساخت و سازهای غیر مجازو تجاوز به حریم الکتریکی بوده در این راستا 7700متر آن با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 723میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت و مابقی بطول 7000 متر توسط همکاران این مدیریت که اعتبار آن 4 میلیاردو  874 میلیون ریال به کابل خودنگهدار تبدیل گردید.

وی  در ادامه به برخی از مزایای عمده استفاده از کابل خود نگهدار در شبکه‌های هوایی توزیع برق خاطر نشان کرد و گفت: از مزایای استفاده از کابل خودنگهدار،افزایش ضریب اطمینان شبکه در مقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیاء خارجی، کاهش انرژی توزیع نشده، زیبا سازی مبلمان شهری،افزایش ایمنی در هنگام کاربرروی خطوط و کاهش برق گرفتگی را می توان نام برد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در سال جهش تولید: بتوانیم با توسعه و ادامه این روند، شاهد افزایش قابلیت اطمینان شبکه و کاهش انرژی توزیع نشده باشیم.