1

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان گفت:شرکت بیمه گر دی مسئول جبران خسارت جانی و مالی ناشی از “جریان برق” به مشترکان بخش خانگی و تجاری شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا خرم معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان در خصوص درج مبلغ بیمه حوادث در قبوض برق مشترکان بخش خانگی در کردستان به مثابه سراسر کشور، گفت: امسال برای اولین بار دولت اقدام به ایجاد صندوق بیمه حوادث طبیعی کرده که بخش عمده سرمایه آن در سال جاری توسط دولت تأمین می‌شود.

وی بابیان اینکه در سال اول تنها 10 درصد حق بیمه حوادث طبیعی بر عهده مشترکین و 90 درصد مابقی بر عهده دولت است، افزود: این نسبت سال‌به‌سال ودر سالهای آتی تغییر خواهد کرد .

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان با اشاره به اینکه مسئولیت انجام این اقدام برعهده وزارت نیرو است، بیان کرد:از مشترکین برق بخش خانگی مبلغ 10 هزار تومان  تحت عنوان حق بیمه حوادث طبیعی برای سال1400 دریافت می‌شود.

خرم افزود:وزارت نیرو نقشی در نحوه جبران خسارت های احتمالی ناشی از حوادث طبیعی بیمه شدگان ندارد و تنها متولی جمع آوری سهم مالکین واحدهای مسکونی از طریق قبوض برق مشترکین این بخش است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان اظهار داشت: این حق بیمه به‌منظور جبران بخشی از خسارت‌های احتمالی مالی ناشی از حوادث طبیعی ازجمله زلزله، سیل، طوفان، صاعقه و … برای مشترکین خانگی است که دارای انشعاب قانونی برق می باشند .

وی گفت: بر اساس لایحه بودجه پیشنهادی مقرر است این میزان حق بیمه در سال 1401 برای مشترکین به 24 هزار تومان برسد و 76 هزار تومان مابقی نیز توسط دولت پراخت شود.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان یادآورشد: آن دسته از صاحبان واحدهای مسکونی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) یا سازمان بهزیستی کشور هستند از پرداخت این حق بیمه معاف هستند.

خرم در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نحوه پرداخت خسارت جانی و مالی ناشی از “جریان برق” که در عرصه و اعیان املاک تجاری و خانگی بخش های شهری و روستایی و همچنین عشایر به آنان وارد می شود، گفت: این پوشش بیمه ای شامل سوختن و یا معیوب شدن لوازم برقی،آتش سوزی،نقص عضو،فوت و هزینه های پزشکی می شود که امسال نیز همچون سنوات گذشته این پوشش های بیمه ای توسط شرکت بیمه گر ، انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال شرکت بیمه گر دی برنده این استعلام شده است افزود: بررسی مدارک و پوشش هزینه های جانی و مالی وارده به این دسته از مشترکین در سطح شرکت های توزیع برق کشور در چارچوب مفاد قرارداد برای هریک از حوادث 5 گانه، بر عهده بیمه دی است .

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان اظهارداشت: شرکت بیمه دی موظف است خسارت های ثبت شده در سامانه bime.tavanir.org.ir را از ابتدا تاپایان سال جاری تا سقف معین جبران خسارت کند.

وی با اشاره به اینکه پوشش های مالی و جانی برای مشترکان خانگی شهری به صورت ماهانه 100 تومان و برای واحدهای تجاری شهری مبلغ 1000 تومان می باشد افزود: برای مشترکان خانگی و تجاری روستایی نصف این مبلغ درصورتحساب ماهانه اعمال خواهد شد.

خرم با اشاره به اینکه درمجموع این حق بیمه برای یکسال در کل کشور برابر با 80 تا 90 میلیارد تومان است یادآور شد: وزارت نیرو درصدد است تا درآینده با افزایش این میزان حق بیمه، پوشش بیمه‌ای این دسته از مشترکان راارتقاء دهد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان از مشترکین خواست در حین تکمیل فرم مربوط به علت حادثه نهایت دقت خود را بکار گیرند چراکه نحوه تکمیل فرم و بیان علت و منشأ حادثه، در چگونگی عملکرد و پرداخت حق بیمه  توسط شرکت بیمه گر مؤثر است و این پوشش بیمه ای ضمنا شامل مواردی است که ناشی از جریان برق در عرصه و اعیان املاک تجاری و خانگی شهری و روستایی و عشایر باشد.