1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، فرهاد ميمنت‌آبادي با اشاره نقش روشنايي معابر شهري در سیمای بصری شهرها، گفت: عليرغم انجام فعاليت‌هاي مؤثر، مفيد و طاقت‌فرساي اين مديريت در بخش‌هاي مختلف مربوط به احداث، توسعه و اصلاح شبكه برق، بايد در نظر داشت كه خاموشي چراغ‌هاي معابر مي‌تواند زمينه‌ساز بروز و افزایش نارضايتي مشترکان از عملکرد توزيع برق شهرستان‌ها ‌گردد.

وی افزود: با استناد به مجموعه قوانين جاري، تجهيز و احداث شبکه‌هاي روشنائي به‌عنوان يکي از وظايف شهرداري‌ها و دهياري‌ها مقرر شده است.

مدير توزيع برق شهرستان قروه تصریح کرد: در شهرستان قروه با توجه به بازديدهاي صورت گرفته و بررسي گزارشات مردمي و هم‌چنین تماس‌هاي ثبت شده در مراکز اتفاقات، نقاطي که داراي چراغ معيوب و لامپ سوخته در شهرستان بودند، شناسايي و توسط اکيپ روشنايي معابر و دفاتر اتفاقات رفع ايراد گردید و برق این نقاط روشن شد.

وي در ادامه  با اشاره به اینکه پست تغذيه کننده برق روستاي حسن‌خان در داخل خيابان اصلي و مسير تردد قرار داشته بود، گفت: این استقرار از لحاظ آرايش شبکه، امکان بروز حادثه و ايجاد خسارت به تأسيسات را دو چندان می‌کرد.

ميمنت‌آبادي با اذعان به اينكه طي بازديدهاي بعمل آمده و بررسي كارشناسان اين مديريت وضعيت این پست نامناسب ارزیابی شد، خاطرنشان كرد: بخشي از شبکه پست هوايي 100 KVA و 120متر شبکه فشار ضعيف هوايي، اصلاح و جابجا شد و در ادامه با احداث60 متر کابل‌کشي فشار ضعيف زميني با اعتباري بالغ بر 872 ميليون ريال، این طرح اصلاح، بهينه‌سازي و جابجا گرديد.