1

مدیرتوزیع برق شهرستان دهگلان با اشاره به اینکه 40 روستا در این شهرستان مشمول طرح بهارستان می شوند، گفت: تاکنون این طرح در 22 روستای شهرستان دهگلان به اتمام رسیده و یا در دست اجرا است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، کیومرث آقا محمدی مدیر توزیع برق شهرستان دهگلان گفت: طرح بهارستان از اردیبهشت سال 1400 در دستور کارشرکت‌ توزیع برق کردستان قرار گرفت تا دریک فرایند 5 ساله اقدام به بهسازی شبکه برق روستایی شود.

وی با بیان اینکه در قالب طرح بهارستان شبکه توزیع برق 40 روستا در شهرستان دهگلان تا پایان سال جاری اصلاح و بهینه‌سازی می شود، افزود: در همین راستا تاکنون شبکه برق 7 روستا به طور کامل بهینه‌سازی شده و همچنین عملیات اصلاح و بهسازی شبکه توزیع برق 15 روستای دیگر نیزاز پیشرفت فیزیکی 60 درصد برخوردار است.

مدیر توزیع برق شهرستان دهگلان اعتبار صرف شده برای بهینه‌سازی شبکه برق 22 روستای مشمول این طرح را 5 میلیارد و 15 میلیون تومان عنوان کرد.

آقا محمدی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح 389 چراغ روشنایی جدید در معابرروستاهای هدف نصب و 269 اصله تیرنیز جابجا می شود، افزود:اورهال و جابجایی 26 پست برق ، جابجایی و بازآرایی 9کیلومترشبکه فشار متوسط ، بازآرایی واصلاح 84 کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی ، جابجایی و تعویض 377 اصله تیر جهت آزاد سازی معابر طرح هادی از دیگر فعالیت های مدنظردر اجرای طرح خواهد بود.

وی اظهار داشت: با اجرای این پروژه ها علاوه بر مقاوم سازی و حفاظت فیزیکی از شبکه برق، درمجموع شبکه برق بیش از 4200 مشترک در روستاهای شهرستان دهگلان پایدار می شود.

وی افزود: توجه ویژه به تأمین برق روستاها و همچنین رفع مشکلات احتمالی روستاها در حوزه‌های تأمین برق مطمئن و روشنایی می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه پایدار باشدکه این امرخودنیز منجر به توسعه اشتغال و همچنین توجه به جنبه‌های گردشگری روستایی خواهد شد.

آقا محمدی در پایان اظهار داشت: شهردهگلان با 70 کیلومتر شبکه برق شهری، بعد از شهر سروآباد دومین شهر استان است که عاری از شبکه سیم مسی است و کل شبکه سیمی آن به کابل خود نگهدار تبدیل‌شده است.