1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان آزادحسینی   در تشریح این خبر گفت:37کیلومتر شبکه فشارضعیف سیم مسی به کابل خودنگهدار واقع درمسیرهای منتهی به شهرک بعثت ومحله اسلام آباد درراستای کاهش خاموشی ها ،کاهش سرقت وافزایش ضریب ایمنی شهروندان وبهبودمبلمان شهری بااعتباری بالغ بر16 میلیاردریال تبدیل شده است.

وی درادامه ابرازامیدواری کرد:درسال جدید نیز200کیلومتر ازشبکه سیمی حوزه برق شمال سنندج به کابل خودنگهدار تبدیل شودکه اولویت با مناطقی است که بیشتردرمعرض سرقت انرژی و سیم های برق هستند.

وی در ادامه با اشاره  به پديده سرقت لوازم و تجهيزات از شبكه هاي توزيع نيروي برق که امروزه به يكي از مشكلات اساسي شرکتهای توزیع تبديل شده است.گفت:اين جرم نه تنها به شركت هاي توزيع نيروي برق مستقيماً آسيبهاي جدي ميرساند بلكه به مشتركين و توليدات كشاورزي، صنعتي، تجاري و به طور كلي افراد جامعه نيز زيان هاي عمده ای وارد ميسازد.

وی درادامه خاطرنشان کرد: از اقدامات اولیه مانع از سرقت سیم و تجهیزات شبکه آن است که میبایست معادله جرم به ضرر مجرم شده و از عايدات مجرم كاسته شود .بنابراین، اين نوع از پيشگيري ميسر نميشود مگر با برنامه ريزي همه جانبه و دقيق و انجام كار كارشناسي در همه سطوح، از مكان يابي پست هاي شبكه هاي توزيع برق گرفته تا نصب دوربین ،مديريت حفاظت و قانونگذاري و تخصيص سرمايه.

لازم به ذکر است امور برق شمال سنندج 207 کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار تبدیل شده که از این تعداد 177کیلومتر شبکه شهری و30 کیلومتر شبکه روستایی بوده است.