1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان مدیر توزیع برق شمال سنندج در تصریح این خبر گفت: تمامی منابع و امکانات لازم درخصوص پیشبرد فرآیند حذف قبوض کاغذی در روستاهای تحت پوشش این امور، بسیج  و تا کنون از تمامی درگاه های الکترونیکی که در دسترس مردم قرار دارد، برای ثبت نام استفاده گردیده است.

آزاد حسینی در ادامه افزود: به منظور دریافت خدمات بهتر و همچنین برای اینکه مشترکان روستایی دغدغه ای برای پرداخت صورتحساب نداشته باشند ساده ترین روش برای حذف قبض کاغذی در روستا پیش بینی گردیده است.

وی افزود: نهادینه نبودن خدمات غیرحضوری در روستاها و عدم اطلاع کافی از نحوه محاسبه برق مصرفی از جمله مشکلات پیش رو محسوب می شود که راهکارهایی برای آن اندیشیده ایم.

حسینی با بیان اینکه از روش های مختلف اطلاع رسانی برای اجرای این طرح استفاده شده تصریح کرد: استقرارکارشناسان فنی و اداری بصورت روزانه و راهنمایی مردم روستاها با هدف ثبت شماره رمز رایانه و موبایل در چک لیست های طراحی شده، چالش های اجرای طرح حذف کاغذی برق در روستاها را به حداقل ممکن کاهش داده است.

براساس همین گزارش در ادامه فرآیند حذف قبض کاغذی این طرح در روستای آرندان به صورت پایلوت آغاز و در یک روز اطلاعات بیش از۲۵۰ مشترک روستایی جمع آوری و ثبت سامانه گردید.