1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تشریح این خبر گفت: طرح چاوش با موضوع چشم انداز اصلاح ولتاژ شبکه‌های توزیع طراحی شده است و در واقع نام آن هم بر گرفته از همین هدف است.

وی با اشاره به مفهوم ولتاژ اذعان داشت: ولتاژ شاخص کلیدی عملکردی است و مشابه فشار خون در بدن، نشان دهنده  سلامت فرآیندهای  مختلف در پیکره  خدمات فنی شرکت توزیع می باشد و صحت  آن ,صحه گذاری بر  بسیاری از فرآیندهای جاری بهره برداری خواهد بود.

لهونیان در ادامه افزود: مدیریت ولتاژ در شبکه توزیع از زوایای متعددی قابل‌تأمل است و از اهمیت خاصی برخوردار است و اجرای کامل این طرح مزایایی همچون تأثیر مستقیم بر افزایش میزان رضایتمندی مشترکین به همراه دارد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه عنوان کرد: بر اساس  طرح چاوش  به صورت مستمر از اطلاعات ولتاژی که همزمان با قرائت کنتورهای دیجیتال برداشت می شوند به عنوان ورودی های طرح  در جهت شناسایی و استاندارد سازی میزان ولتاژ شبکه، استفاده می شود، این ولتاژها به همراه اطلاعات دریافتی از ورودی های دیگر، به سه منطقه سبز، زرد و قرمز غربالگری و دسته بندی می شوند.

وی با اشاره به نقاط سبز و زرد و قرمز در طرح چاوش گفت: سطح سبز شامل ولتاژهای مطلوب و استاندارد در بازه ی 210 تا 240 ولت میباشد، سطح زرد در بازه 200 تا 210 شامل ولتاژهای قابل پذیرش مقطعی می باشد که لازم است تحت کنترل و پایش بوده و به مرور به سبز تبدیل گردند و سطح قرمز ولتاژ های غیر مجاز و نامطلوب است که یا کمتر از 200 ولت و یا بیشتر از 240 ولت اندازه گیری و گزارش می گردد.

وی در ادامه تأکید کرد: برنامه تدوین شده در این راستا سعی در حذف و کاهش تعداد نقاط در سطح قرمز و ارتقاء این نقاط به سطح سبز می باشد، در این طرح  برداشت اطلاعات از دقت بالایی برخوردار است و فرآیند طرح ریزی برای رفع مشکلات ولتاژ شبکه می تواند در یک کانال مناسب‌تر برنامه ریزی و اولویت گذاری شده و با منطق شفاف‌تری طرح عملیاتی شود.

لهونیان در پایان سخنان خود به شاخص های سه ماهه اول سالجاری در استان اشاره کرد و اذعان داشت: شاخص زرد 2/94، شاخص قرمز 0/65 و شاخص سبز 96/41 می باشد که این مهم نشان از موفقیت در اجرای طرح براساس برنامه ریزی هدفمند و مدون و تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان می باشد.

لازم به ذکر است این طرح در راستای مدیریت ولتاژ برق و رضایتمندی مشترکین و همچنین در راستای پایداری شبکه با جدیت و با هدف ارتقاء تمام نقاط به سطح سبز، دنبال می شود.