1

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از مصدومیت شدید یک سیمبان به دلیل برق گرفتگی ناشی از ترمیم شبکه برق سرقت شده توسط سارقین، در روستای قصلان شهرستان قروه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان،  سید محمد فتحی معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در تشریح جزئیات حادثه برق گرفتگی سیمبان مدیریت برق شهرستان قروه گفت: ساعت 5 صبح روز 26 آذر ماه  به دنبال تماس مردم روستای قصلان با اپراتور121 مبنی بر سرقت شبکه برق، اکیپ عملیاتی شهرستان قروه بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان افزود: به محض اینکه عوامل اجرایی شهرستان قروه متوجه سرقت 270 متر سیم شبکه فشار ضعیف می شوند اقدام به ترمیم شبکه برق ناشی از سرقت سارقین می کنند.

فتحی گفت: در همین حین  دست راست یکی از سیمبانان شهرستان قروه حین بالا رفتن از پایه 12 متری با سیم مهار برخورد می کند و با اتصال سیم مهار به بوشینگ فشار متوسط ، متاسفانه سیمبان دچار برق گرفتگی شده واین جوان از پایه برق به زمین سقوط می کند.

وی با اشاره به اینکه سیمبان شاغل در توزیع برق قروه به شدت از ناحیه هر دودست دچار سوختگی و جراحت شده است اظهار داشت:ناحیه 1 و 4 پشت این سیمبان به شدت آسیب دیده که قرار است سریعا در بیمارستان کوثر سنندج جراحی شود.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: متاسفانه سرقت‌ سیم و کابل‌های شبکه برق توسط سارقان علاوه برخسارت‌های فراوان به تجهیزات و لوازم برقی شهروندان، خسارت های جانی و مالی زیادی نیز به بدنه و تجهیزات شبکه‌های برق وارد می کند.

فتحی افزود: هیچ گونه عملیاتی از طرف شرکت توزیع برق جهت جمع آوری سیم یا کابل در ساعت 17 عصر الی 8 صبح در شبکه انجام نمی شود.

وی درپایان ازشهروندان خواست در صورت مشاهده شخص یا اشخاصی که حتی با یونیفرم شرکت توزیع برق در این ساعات در حین فعالیت در پایه های شبکه برق هستند سریعا موضوع را از طریق شماره 121 به فوریت های برق اطلاع دهند.

امسال تاکنون 8 حادثه در حین انجام کار بر روی شبکه برق در سطح استان اتفاق افتاده که این میزان در سال گذشته برابر با 21 مورد بود که تعدادی از آنها ناشی از سرقت سیم توسط سارقین بوده است.

سیمبانان به علت ماهیت شغلی، در معرض خطرات جسمی قرار دارند و به دلیل فعالیت بر روی شبکه برق حوادث مرگبار آنان را تهدید می کند به گونه ای که هر ساله شاهد مرگ تعدادی سیمبان در سطح کشورهستیم.