1

ظرفیت ترانسفورماتورهای 20پست شهری و روستایی شهرستان کامیاران کاهش یافت

مدیربرق شهرستان کامیاران گفت: ظرفیت ترانسفورماتورهای توزیع برق در شهرستان کامیاران دربیش از 20پست شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر 6میلیارد و 600میلیون ریال  کاهش یافت.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان،شهرام بهمنی اظهار داشت: پروژه کاهش قدرت ظرفیت ترانسفورماتورهای توزیع برق در بیش از 20 پست شهری و روستایی شهرستان کامیاران به پایان رسید.

وی افزود: تلفات شبکه های توزیع نیروی برق درصد بالایی از کل تلفات شبکه الکتریکی است که باتوجه به این موضوع سرمایه گذاری درراستای کاهش تلفات انرژی می تواند باعث آزاد سازی ظرفیت تولید به این معنی که می توان به جای ساخت نیروگاه های پرهزینه، تلفات شبکه الکتریکی را کاهش داد.

مدیر برق شهرستان کامیاران درادامه افزود: درراستای طرح کاهش تلفات شبکه در شهرستان کامیاران اقدام به کاهش ظرفیت پست های عمومی با بار کمتراز50 درصد ظرفیت نامی و جایگزینی ترانسفورماتورهایی با ظرفیت مناسب در جهت بهبود عملکرد ضریب بهره برداری با اعتباری بالغ بر شش میلیاد و ششصد میلیون ریال در سطح شهرو روستای شهرستان کامیاران انجام شد که می توان از آن به عنوان پروژه های زود بازده کاهش تلفات یاد کرد.

بهمنی یادآورشد: با اجرای این پروژه یک هزار و540  کیلوولت آمپر تلفات ناشی از ظرفیت مازاد ایجاد شده بروی ترانس کاسته شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دراین شهرستان با بارگیری ترانسفورماتورهای ظرفیت بالا و درصد بارگیری کم، نسبت به کاهش قدرت آنها در راستای طرح کاهش تلفات در زمان پیک مصرف و شناسایی آنها اقدام می شود.