1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان درتشریح این خبرگفت:پروژه تعویض وتبدیل 24.5 کیلومترشبکه سیمی فشارضعیف ناحیه منفصل شهری نایسربه کابل خودنگهدار با هدف استانداردسازی شبکه و تامین برق مطمئن و پایداردراین منطقه به بهره برداری رسید.

وی در ادامه اذعان داشت: در بعضی از مناطق به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز، امکان احداث شبکه کابلی زیرزمینی میسر نبوده و به همین دلیل استفاده از کابلهای خودنگهدار تنها راه حل جهت کاهش اختلالات در شبکه فشار ضعیف و حل مسئله استفاده غیر مجاز از شبکه برق و همچنین به عنوان راه حلی با توجیه اقتصادی، میشود.

ایشان بابیان اینکه هدف ازاجرای این پروژه کاهش تلفات انرژی دراین منطقه، افزایش ضریب اطمینان شبکه، کاهش مخاطرات برق گرفتگی وکمک به بهبودمبلمان شهری و روستایی است گفت:کاهش خاموشی ها ،کاهش افت ولتاژونوسانات برق،جلوگیری ازسرقت انرژی وتجهیزات شبکه ازدیگرمزایای اجرای این پروژه بوده است.

لهونیان در ادامه  ضمن  تقدیرازعوامل اجرایی امور برق شمال سنندج در اجرای موفق این پروژه گفت: اصلاح و تعویض انشعابات ،اصلاح پایه های برق ویراق آلات ازدیگر اقدامات بعمل آمده بوده است که همزمان با اجرای این پروژه ،انجام شده است.برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر 20میلیاردریال ازمحل منابع داخلی شرکت هزینه شده است.

لهونیان در پایان یادآورشد: فرایندتبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهداردرسطح استان با اولویت مناطق که بیشترین مشکل را دارند با جدیت ادامه داشته وپیش بینی میشودعملیات تعویض بخش عمده ای ازشبکه های دیگردرنقاط مختلف شهری وروستایی استان در سال جاری واردفازاجرایی و عملیاتی شود و هدف اصلاح و بهسازی 2313 کیلومتر شبکه سیمی و تبدیل آنها به کابل خودنگهداردر سال جاری،تحقق یابدکه تاکنون بالغ بر 60 درصد آن به بهره برداری رسیده است.