1

مدیر توزیع برق شهرستان قروه از اتمام عملیات برقرسانی به 3 معدن موجود در روستای دیرکلو با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و186 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، فرهاد میمنت آبادی مدیر توزیع برق شهرستان قروه گفت: در راستای تحقق شعار سال ، حمایت از تولید و تولیدکنندگان و همچنین صرفه جویی در انرژی فسیلی، برقرسانی به معادن دیرکلو شهرستان قروه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بدین منظور عملیات احداث و برق رسانی به 3 معدن موجود در روستای دیرکلو به طول 2 هزارو 22 مترخط فشار متوسط هوایی امسال آغاز و قبل از پایان سال نیز به اتمام رسید.

میمنت آبادی در ادامه با اشاره به اینکه در اجرای این پروژه بیش از 9 میلیارد و186 میلیون ریال اعتبارهزینه شده است، افزود: با تامین انرژی برق در این معادن، تحول بزرگی در فرآوری و اشتغال حوزه معادن در این منطقه اتفاق می افتد.

مدیر توزیع برق شهرستان قروه با اشاره به اینکه تامین زیرساخت های لازم در واحدهای صنعتی ومعدنی علاوه بر جذب سرمایه گذار، منجر به ایجاد اشتغال در استان نیز می شود، افزود: امسال همچنین با احداث 8 کیلومتر شبکه برق، واحد صنعتی فولاد در شهرستان  قروه نیز برقدارشد تا در راستای حمایت از تولید وتحقق شعار سال گام مهمی برداشته شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه توزیع برق شهرستان قروه ازآمادگی لازم جهت برق رسانی به سایر واحدهای معدنی برخوردار است، اظهار داشت: برقرسانی به واحد معدن قره بلاغ واقع در روستای قره بلاغ قروه نیزدر دستور کار قرار گرفته است که تا پایان سال به بهره برداری می رسد.