1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان عبید علیمحمدی در تشریح این خبر گفت: به منظور پایش برق مصرفی و میزان همکاری مشترکان بخش  ادارات درکاهش مصرف و در راستای جلوگیری از بروز خاموشی بویژه در فصل گرم سال، بزودی تمامی انشعابات منصوبه در ادارات به کنتورهای هوشمند مجهز و مصرف برق آنها از راه دور رصد و تحلیل می شود.

وی با بیان اینکه هزینه هر دستگاه کنتور هوشمند 40 میلیون ریال است افزود: هدف از اجرای این طرح، فراهم شدن بستر اصلاح الگوی مصرف و امکان اعمال مدیریت بار توسط بهره برداران  از شبکه در شرایط عادی و اضطراری است.

علیمحمدی در ادامه سخنان خود بیان داشت: توسعه سامانه هوشمند شبکه برق با استقرار سیستم قرائت از راه دور (طرح فهام) و با اولویت درکنتورهای دیماندی و مستقیم برای مشترکان علی الخصوص ادارات (ولتاژ اولیه و ثانویه) در دستورکار می باشد.

قائم مقام مدیر عامل در مدیریت توزیع برق شهرستان های تابعه در ادامه با اشاره به اینکه همه مولدهای خود تأمین مشترکان نیز دارای تفاهم نامه همکاری در طرح کاهش پیک به زودی مجهز به کنتورهای هوشمند خواهند شد از جاری بودن طرح هوشمندسازی کنتور برق کشاورزان و بخش های صنعتی به منظور دستیابی به هدف نهایی نصب کنتورهای هوشمند در این دسته از تعرفه ها، در آینده نزدیک خبر داد.

لازم به ذکر است در شهرستان سنندج 411 انشعاب  برق  اداری وجود دارد که 144 مورد آن دیماندی 267 مورد غیر دیماندی بوده که 313 مورد آن دارای کنتور هوشمند میباشد که از این تعداد انشعاب هوشمند تعداد 144 دیماندی و تعداد 167 انشعاب غیر دیماندی می باشد که برای هوشمند سازی  98 انشعاب باقی مانده نیاز به اعتباری بالغ بر  3920  میلیون ریال می باشد.