1

به گزارش روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان كردستان، در پي بارش سنگين نزولات جوي طي هفته اخير، ارتفاع برف در برخی از مناطق شهرستاني استان به بیش از نيم متر رسيد، امري كه منجر به قطعي برق برخی روستاهای استان كردستان گرديد. خوشبختانه بخش اعظم اين قطعي‌ها با تلاش شبانه روزي نيروهاي خدمت رسان شركت توزيع نيروي برق رفع شد؛ اهم اين موارد به شرح ذیل می‌باشد:

بارش سنگین برف در سطح شهرستان مريوان برق تعدادی از روستاهای اين شهرستان از جمله روستاهاي پیله، سلسی سفلی و علیا، چاوگ، نی، سردوش، خاو، میرآباد، ساوجی، دره‌وران، بیله بناوچله، شیخه کوره، وسنه نشکاش، شارانی، درزیان، پست روستای لنج آباد، تازه آبادحومه (پادگان) و کال علیا، قطع کرد كه اين قطعي تا پايان عصر روز جمعه با تلاش اکیپ های اعزامی رفع و برق کلیه روستاهای فوق وصل شد.

گفتني است برق روستاهای توتوندر، ویسه، دوماله، سیاناو، اسکول از توابع برق شهرستان مریوان با نصب ٦ اصله تیر جدید و ترمیم شبکه برقدار گردید. روستاهای عیسولی، گیلی کران باوا و سعد سلیمانه نیز که به دلیل بارش سنگین برف دچار قطعی و شکستگی تیر برق شده بودند، با زحمات پرسنل مدیریت برق مریوان، تیر برق‌ها تعویض و برق روستاها وصل گردید. لازم به ذكر است كه دو اصله تیر در مسیر روستای زه ویران شکسته شده است كه به دليل انسداد راه هاي مواصلاتي امكان دسترسي به آنها وجود نداشت، پس از پايدار شدن شرايط آب و هوايي، جاده توسط همکاران راهداری باز شده است. هم اکنون بخش فنی برق شهرستان مریوان به جدیت در حال رسیدگی و ترمیم شبکه هستند و تا ساعاتی دیگر برق اين روستاها نيز وصل خواهند شد.

هم‌چنين در شهرستان ديواندره با وجود بارش سنگین برف و کولاک شدید، خاموشی برق در سطح شهر و روستای این شهرستان اتفاق نیفتاده و در حال حاضر جریان برق کلیه مشترکین شهری و روستایی شهرستان ديواندره برقرار می‌باشد.

قطعي برق در شهرستان سقز نيز معطوف به مسیر سرشیو بود که این اتفاق به علت سوختن المنت روستاهای حاجی‌عبدل، هرمیدول و مام سیف‌الدین رخ داد که با تلاش نیروهای شرکت اين قطعي پس از یک ساعت دوباره وصل شد؛ همچنین در محور سقز – بوکان نیز روستاهای ترجان، شیلان‌آباد، کهریزه‌ایوبی و جمیان به علت فیوزسوزی و شرایط نامساعد جوی قطع شدند که با تلاش و كوشش همكاران در شرايط مذكور، بعد از ۴ ساعت برق اين مناطق وصل گرديد.

در شهرستان کامیاران نيز به دليل مسدودشدن جاده روستای دیرمولی، اختلالاتي در جريان برق روستاهاي اين مسير رخ داد كه با تلاش مسئولانه نيروهاي بخش‌هاي فني همكاران شهرستان، مرتفع گرديده است.

در خصوص قطعي برق در سطح شهر سنندج و روستاهاي حومه آن نيز به علت بارش برف، فیدر حسین‌آباد، قسمتی از فیدر صلوات آباد و برق آنتن تونل شماره 1سنندج قطع شد كه در اسرع وقت قطعی برق این موارد مرتفع گرديد.

لازم به ذكر است قسمتی از فیدر شویشه از توابع شهرستان سنندج نيز در مرحله اول با همکاری اکیبپ های راهداری از روستاي تودار تا دو راهی اویهنگ وصل گرديد كه به علت بارش برف شدید و بسته بودن جاده، برقدار شدن کل مسیر در عصر جمعه محقق شد.

به علت شکسته شدن 3 اصله تیر بتونی و سقوط کامل ترانس، فیدر بنیدر قطع شد كه قسمي از آن وصل و مابقي به علت بارش شدید، کولاک و مسدود بودن جاده در روز جمعه رفع قطعي گرديد. هم‌چنين شكسته شدن چند اصله درخت و سقوط آنان بر روی سیم‌های برق در محور طاله‌وران، منجر به مسدود شدن جاده و قطع امكان دسترسی به این روستاها شد که این اتفاق عملیات برقدار نمودن روستاهايي كه برق آنان قطع شده بود را با سختي مواجه ساخت.

محورهاي «سراب قامیش» و «باینچوب» از توابع شهرستان سنندج نیز به علت پارگی سیم و شکسته شدن درخت قطع گرديد. اين محورها با اعزام تمامی نفرات اجرایی (سیمبان) برق شمالي شهرستان سنندج شامل 10  اکیب عملیاتی، در 2 محور روستایی، بدون توقف رفع مشکل و برقدار شدند.

در نهايت اينكه طی بارش اخیر، چهار اصله تیر چوبی در محور اورامان و چشمیدر شکسته شد كه اين امر منجر به خاموشي 30روستاي اين منطقه گرديد. خوشبختانه با همت همکاران در حال حاضر تنها 3 روستای کلجی، ژان و ورگه‌ویر خاموش هستند که از اين تعداد روستای ژان طي چند ساعت آتي رفع خاموشی می‌شود و پس از اینکه راهداری جاده مسیر گردنه ژالانه را برف روبی کند، برق دو روستای دیگر نيز وصل مي شود.