1

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: طی شبانه روز گذشته شبکه برق 213 روستا در استان کردستان به دلیل بارش سنگین برف قطع شد که با تلاش اکیپ های واحدهای عملیات و اتفاقات برق این تعداد روستا به 39 مورد کاهش یافت.

 به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان درخصوص خاموشی های شبکه برق در استان کردستان گفت: طی شبانه روز گذشته بارش سنگین برف که باعث شکستن درختان بر روی شبکه برق و ایجاد اتصالی در سطح شبکه شده بود، منجربه قطع شبکه برق در 213 روستای استان شد که امروز وبا بسیج تمام امکانات و نیروهای اجرایی و عملیاتی مشکل 174 روستا تا ساعت 17 امروز 27 دی ماه مرتفع گردید.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در حال حاضر در شهرستان های سقز، بانه، دهگلان و قروه هیچ روستا و منطقه شهری با خاموشی شبکه برق مواجه نیستیم، افزود: در حال حاضر تنها شبکه برق 39 روستای استان باقی مانده که شبکه توزیع برق آنان متصل و پایدار گردد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان بیان کرد:در شهرستان سنندج جز دو روستای دولت آباد و نیر و همچنین تونل و راه دارخانه گردنه صلوات آباد، شبکه برق در بخش شهری و تمام روستاهای این شهرستان برقرار است.

وی با اشاره به اینکه شبکه برق در تمام مناطق شهری استان اکنون پایدار است، افزود: خوشبختانه در همان ساعت ابتدایی صبح امروز شبکه برق 56 روستای شهرستان سروآباد که به دلیلی مسدود بودن ۲ محور اصلی هورامان و کوهسالان قطع شده بود ، متصل گردیده و در حال حاضر  تنها برق 15 روستای این شهرستان قطع است.

لهونیان با اشاره به اینکه مسدود بودن راه روستایی توکلان در شهرستان دیواندره باعث شده تا همچنان شبکه برق این روستا قطع باشد، افزود: در حال حاضر از 15 روستای شهرستان کامیاران که شبکه برق آنان به دلیل مسدود بودن محورهای مواصلاتی گاوشان و روانسر قطع شده بود، برق 10 روستا اکنون به شبکه سراسری برق متصل است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان بیجار نیز تنها برق روستای چشمه کوره اکنون قطع می باشد، افزود: طی شبانه روز گذشته شبکه برق 70 روستا در مریوان نیز قطع شد که اکنون این تعداد به 15 مورد کاهش یافته است که این نتیجه حضور به موقع و دلسوزانه اکیپ های عملیات واتفاقات شرکت توزیع برق استان در مناطق مشکل دار است.

 لهونیان با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۷۴ اکیپ عملیات و اتفاقات شهری و روستایی  کردستان در سطح استان به صورت لحظه ای آماده رفع ناپایداری و یا خاموشی ها در کوتاهترین زمان ممکن هستند بیان کرد: شهروندان تارسیدن اکیپ های عملیاتی این شرکت ازدستکاری تاسیسات ولوازم برقی که امکان برق گرفتگی وخطرات جانی برای آنان دارد خودداری کنند و هرگونه اتصالی شبکه و قطعی برق را به شماره ۱۲۱ واحد عملیات و اتفاقات اطلاع دهند.