1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تشریح این خبر گفت: با توجه به مقارن شدن با فصل سرما و افزايش برودت هوا و اولويت شركت گاز در تأمين سوخت مشتركين خانگي و كاهش سهميه سوخت نيروگاههاي گازی سطح كشور اقداماتی در راستای جلوگیری از خاموشی های ناخواسته انجام گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به كاهش توليد برق نيروگاهي در شرايط فعلي افزود: به جهت كاهش بخشي از فشار موجود بر روي نيروگاههاي گازی سطح كشور و جلوگيري از قطعي هاي ناخواسته برق، ضرورت بکارگیری تدابیر لازم در راستای مدیریت بار دوچندان می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه سخنان خود بیان داشت: در این مانور که همزمان در 10 شهرستان‌ استان کردستان با حضور 52 اکیپ اجرایی شرکتی و پیمانکاری مشتمل بر 203 نفر برگزار گردید هدف از اجرای این پروژه را، نعدیل روشنايي معابر و مقابله با برق‌هاي غيرمجاز دانست.

هیوا لهونیان در پایان سخنان خود گفت: کمبودها، نواقص، مشکلات اجرایی موجود در انجام کار جهت رفع در مانورهای آتی مشخص و همچنین شاخص‌های عملکردی مدنظر قبل و بعد از انجام مانور ثبت و میزان حجم کار پیش‌بینی شده و بهبود آن، مورد پایش قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است فرماندهی عملیات از طریق امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق در شرکت توزیع برق کردستان بود و مسئول اجرای مانور توسط مدیر برق شهرستان های تابعه، به‌عنوان مجری عملیات و  هماهنگ‌کننده‌ی اکیپ‌ها و 2 اکیپ نظارت عالیه حوزه ستادی مشتمل بر 6 ‌نفر از همکاران حوزه‌ی معاونت بهره‌برداری و دیسپاچینگ، به‌عنوان ناظر بر انجام کار، بر عملکرد اجرایی اکیپ‌های عملیاتی به لحاظ ایمنی و فنی نظارت داشتند.