1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، «منصور مولانایی» جانشین فرماندار در ستاد مدیریت بحران شهرستان سنندج در این مانور با اشاره به اینکه دومین مانور ستادی و عملیاتی مدیریت بحران شهرستان سنندج بدون اعلام قبلی جهت بررسی میزان آمادگی دستگاه های اجرایی عضو ستاد و بدون مشخص کردن زمان و محل اجرای مانور برگزار شد، اظهار داشت: پیش بینی می شد که مدیران عضو ستاد با آمادگی کامل و مجهز به تجهیزات در زمان کمتر از 15 دقیقه در محل حادثه حضور یایند.

وی با بیان اینکه ساعت22 و سی دقیقه شب گذشته مانوری از پیش تعیین نشده، جهت بررسی آمادگی دستگاه های اجرایی حاضر در ستاد، برگزار شد، گفت: خبر وقوع حادثه ای در حوالی فرودگاه سنندج به واحدهای عملیات و اتفاقات شهرستان سنندج اعلام شد که با حضور ناظرین و واحد خبر مرکز سیمای استانی در محل، میزان آمادگی یا ضعف مدیران حاضر در ستاد و تیم های امدادی بدون هیچ اغماضی رصد و ثبت شد.

جانشین فرماندار در ستاد مدیریت بحران شهرستان سنندج با اذعان به اینکه مدیران کلیه دستگاه های اجرایی عضو ستاد بحران با ثبت زمان هایی در حدود 15 دقیقه در محل حاضر شده و عملیات ستادی را به محض حضور اجرایی ساختند، تصریح کرد: پس از آن مرحله دوم مانور با انجام تماس با تیم های عملیاتی و امدادی، کلید خورد.

وی با ذکر اینکه تیم های عملیاتی آتش نشانی و هلال احمر نیز در زمانی کمتر از 5 دقیقه و تیم های امدادی امور آب، عملیات و اتفافات شرکت توزیع نیروی برق و مخابرات شهرستان سنندج با زمان ثبت شده 11 دقیقه نمره قابل قبولی دریافت کردند، خاطرنشان کرد: ثبت زمان قابل قبول و کسب نمره قبولی تیم های امدادی حاضر در مانور ستاد مدیریت بحران شهرستان، نشان دهنده آمادگی کامل این نیروها برای مقابله با رخدادهای غیرقابل پیش بینی است.

مولایی در ادامه متذکر شد: با توجه به اینکه اجرای مانورهای هوشیاری و توان سنجی نباید مختص به زمان وقوع حادثه در دیگر مکان ها و یا جو آرام حاکم بر جامعه صورت پذیرد، می طلبد که در صورت بروز هرگونه حادثه ای، ستاد مدیریت بحران باید نخستین حاضرین در محل حادثه ها باشد.

وی در پایان ضمن ابراز همدردی با حادثه دیدگان سیل های اخیر در چند استان کشور، یادآور شد: باید آمادگی در برابر حوادث از پیش تعیین نشده در اولویت کاری مدیران و حافظان جان و امنیت مردم قرار گیرد.