1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تصریح این خبر گفت: هم زمان با شانزدهمین هفته از پویش الف-ب-ایران، در آئین جشن تحقق برنامه عبور موفق از دوره اوج مصرف برق تابستان 99 (برنامه 099)  در قالب پروژه های “ساز و کاری” نشستی با حضور وزیر نیرو و معاون وزیر نیرو و شرکت های صنعت برق کشور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار گردید.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در ابتدای این نشست اذعان داشت: با توجه به شرایط بحرانی در پایان سال 97 و اوایل سال 98 ناشی از وقوع سیلاب در بخش هایی از کشور و خسارت وارده به بخش هایی از شبکه توزیع برق و تجربیات حاصل از آن، تمام تلاش ها و برنامه ریزی ها با هدف اصلاح و بهسازی شبکه و عبور موفق از تابستان 99 صورت گرفت که خوشبختانه به بهترین شکل ممکن از این دوران گذر کردیم.

اردکانیان در ادامه با اشاره به تحریم های سخت و گسترده ای که در کشور برقرار است اذعان داشت: تحریم های سخت و گسترده بر زندگی مردم تاثیراتی داشته است، وزارت نیرو و دستگاه‌های همراه در سازمان دولت و همچنین بخش خصوصی و مردم، نقش مهم و تاثیرگذاری در افزایش تاب‌آوری جامعه در برابر این تحریم‌های ظالمانه داشته اند، که باید بیشترین تلاش های ممکن را در این زمینه برای ارائه برق مطمئن و پایدار به مشترکین انجام دهیم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات عدیده سال 97 و کاهش ظرفیت تولیدبرق آبی در ایران بیان کرد: ما به یک باره در تابستان ۹۷ با کاهش حدود ۵ هزار مگاوات ظرفیت برق آبی مواجه شدیم، مدیریت آن سال از سختی‌ها و ویژگی‌های خاصی برخوردار بود که فعالیت مستمر همکاران ما در وزارت کشور و استانداری‌ها بسیار حائز اهمیت بود‌ و استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در استان‌ها مانند یک همکار نزدیک، دوشادوش وزیر نیرو و مدیران ارشد صنعت آب و برق در استان ها تمام تلاش و توان  خود را برای گذر از این دوران انجام دادند.

 اردکانیان در ادامه گفت: مدیریت مصرف به معنای صرفه‌جویی نیست، بلکه عمدتاً ناظر بر اصلاح روش‌های مصرفی است.

لهونیان، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در حاشیه این مراسم به خبرنگار روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به گذر موفق از پیک بار  و تابستانی بدون خاموشی  در کردستان گفت: تعداد ۵۰۱۶  قرارداد همکاری در زمینه اجرای برنامه های پاسخگویی بار که ۴۰۱۳ مورد مربوط به بخش کشاورزی، ۷۴ مورد مربوط به مولدها، ۴۳ مورد CNG، ۴۵۹ مورد بخش صنعتی، ۱۷۹ مورد بخش تجاری و ۲۴۸ مورد بخش اداری منعقد و در سامانه مدیریت پیک بار کشوری (سمپ) ثبت شده است.

وی در ادامه اذعان داشت: براساس قراردادهای همکاری ۴۵ مگاوات کاهش بار داشته ایم که در مقایسه با سهمیه ای که توسط شرکت توانیر برای کاهش پیک شرکت تعیین کرده بود ( ۴۰ مگاوات) ۵ مگاوات بیشتر می باشد که نشان از تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت و همکاری مشترکین می باشد.

وی افزود: در همین راستا و به منظور گذر موفقیت آمیز از پیک بار تابستان ۹۹ ، برنامه ریزی های مدون و دقیقی صورت پذیرفت که می توان به برگزاری جلسات گذر از پیک به صورت هفتگی با نمایندگان دیسپاچینگ و شرکت های توزیع و در موارد مورد نیاز با صنایع، ارتباط مستمر با مشترکین کشاورزی، صنایع، خانگی و تجاری از طریق مکاتبه، سامانه پیام کوتاه، مذاکرات تلفنی، بازدیدهای حضوری و جلسات مختلف اشاره کرد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه بیان کرد: مصارف هفتگی و روزانه مشترکین صنعتی، کشاورزی و بخشی از مشترکین خانگی و ادارات تحلیل و بررسی می شد و هشدارها و راهنمایی های لازم به مشترکان پرمصرف اعلام می گردید.
وی در ادامه اذعان داشت: پروژه افزایش راندمان کولرهای آبی با توجه به مستندات مربوط به طرح ویژه ملی کاهش بار سرمایشی، پیگیری و نتایج خوبی را به همراه داشت.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان بیان کرد: تعداد تفاهم نامه های منعقد شده امسال تقریبا دو برابر سال قبل می باشد که عزم این شرکت در شرایط کرونایی و ایجاد آمادگی های لازم به منظور عبور موفق از پیک تابستان امسال و عدم اعمال خاموشی برق و در راستای نهادینه کردن فرهنگ مدیریت مصرف در جامعه و تلاش برای ارائه برقی پایدار به مشترکین بوده است.

هیوا لهونیان در پایان سخنان خود اذعان داشت: گذر از پیک تابستان 99 نتیجه همکاری مردم و مسئولین بوده است، در این راستا تلاش مسئولین جای بسی تقدیر و تشکر را دارد زیرا پا به پای ما در گذر از این دوران به خوبی همراهی نمودند،  امید است با ارائه برقی مطمئن و پایدار به هدف نهایی خود که ” هر جا نشانی از حیات است رد پای شرکت توزیع نمایان است ” در تمام نقاط این استان برسیم.

در این نشست از تعدادی از استانداران و مسئولین کشور که پا به پای وزارت نیرو و شرکت های توزیع تلاش خود را در راستای گذر از دوره پیک بار تابستان 99 داشته اند تقدیر و تشکر گردید.