1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تشریح این خبر گفت: شرکت توانیر و به تبع آن شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در چند سال اخیر در راستای تضمین کیفیت خدمات و ولتاژ تحویلی به هر یک از مشترکین خانگی و تجاری شهری و روستایی سطح استان نسبت به بیمه نمودن وسایل برقی خانگی و تجاری و همچنین جبران خسارات و غرامت جانی و نقص عضو و یا مواردی که منجر آتش سوزی می گردد،  اقدام نموده است.

لهونیان در ادامه با اشاره به شرکت طرف قرار داد بیمه اذعان داشت: در همین راستا شرکت توانیر برای سال ۹۹ به منظور جبران ضرر و خسارت مالی و جانی به هر یک از مشترکین خانگی و تجاری شهری و روستایی که دچار خسارت و یا ضرر و زیان شوند تا سقف معین شده در قرارداد فی ما بین با شرکت بیمه گر کوثر، جبران خسارت می نماید.

لهونیان در ادامه تأکید کرد: جبران  خسارت های جانی و مالی حادث شده از جریان برق به مشترکین برق خانگی و تجاری ( سایر مصارف)، ساکنین و اشخاص ثالث در عرصه و یا اعیان ملک مشترک یا اختصاصی و مشاعات ساختمان ها و واحدهای مسکونی و تجاری ( سایر مصارف) به سبب استفاده از انشعاب برق از موضوع بیمه طرف قرارداد شرکت می باشد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مصرف کنندگان غیر مجاز از انرژی برق گفت: خسارات ناشی از مصرف کنندگان غیر مجاز از برق و  بلایای طبیعی مانند: سیل، زلزله و … تحت پوشش بیمه مذکور نیستند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به پوشش های بیمه ای کوثر ناشی از حادثه جریان برق خبر اشاره کرد و افزود: جبران خسارت لوازم و تجهیزات برقی، جبران خسارت غرامت نقص عضو، جبران خسارت آتش سوزی، جبران خسارت هزینه های پزشکی و جبران خسارت غرامت فوت از پوشش های بیمه کوثر هستند.

هیوا لهونیان از همه مشترکین این استان خواست چنانچه در طول سالجاری هر یک از وسایل برقی آنان در اثر جریان برق دچار خسارت شده و یا احیانا دچار خسارت جانی و دچار آتش سوزی شده اند، کماکان فرصت دارند تا پایان سال جاری با مراجعه به آدرس الکترونیکی  bime.tavanir.org.ir  نسبت به ثبت درخواست و در ادامه نسبت به پیوست نمودن مدارک مورد نیاز ( که در سایت این شرکت ذکر شده از جمله: تصویر پرداخت آخرین صورتحساب برق مصرفی، تصویر شناسنامه، تصویر کارت ملی، تصویر اجاره نامه یا سند ملکی و دیگر مستندات مربوط به حوادث آتش سوزی و پزشکی و مراجع قضایی) به همراه فاکتور معتبر و ممهور از یکی از تعمیرگاه های مجاز سطح استان اقدام نمایند.

لهونیان بیان کرد: هر مشترک چنانچه هر گونه ابهامی در این مورد دارد می تواند با مراجعه به شرکت بیمه گر کوثر یا ادارات خدمات مشترکین برق شهرستان های تابعه نسبت به رفع ابهام خود اقدام نماید.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان سخنان خود تأکید کرد: مشترکان می توانند پس از ثبت نام، با دریافت نام کاربری و رمز عبور نسبت به درج خسارت های وارد شده به لوازم برقی خانگی خود، گزارش دهند. این گزارش ها توسط شرکت بیمه گر کوثر با نظارت حوزه معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان رسیدگی شده و نتایج آن به اطلاع مشترکین زیان دیده می رسد.

لازم به ذکر است شرکت بیمه گر مکلف است در کمترین زمان ممکن نسبت به بررسی مدارک و جبران ضرر و زیان هر یک از مشترکین بخش خانگی و تجاری استان در چارچوب قرارداد و تا سقف معین شده اقدام نماید.