1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تشریح این خبر گفت: پنج هزار و 783 کیلومتر شبکه سیم مسی فشار ضعیف هوایی در استان وجود دارد و از ابتدای سال 99 تا کنون حدود یک هزار و 400 کیلومتر شبکه اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

لهونیان در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای این پروژه عظیم به صورت گسترده  و از ابتدای سال 98 ، اذعان داشت: از ابتدای سال 98 تا کنون حدود  1616 کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار تبدیل گردیده و که براساس برنامه‌ریزی مدون در نظر است تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام شبکه توزیع برق شهری و روستایی استان به کابل خودنگهدار تبدیل می‌گردد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان: هدف از تبدیل شبکه فرسوده و فشارضعیف توزیع برق به کابل خودنگهدار را ایجاد، ضریب ایمنی بالا، کاهش تلفات، تامین برق پایدار، نوسازی شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی، کاهش سرقت و جمع آوری انشعابات غیرمجاز دانست.

لهونیان در ادامه سخنان خود به شهرستان کامیاران اشاره کرد و بیان داشت: شهرستان کامیاران با مجموع 323 کیلومتر شبکه فشار ضعیف است که 293 کیلومتر آن با اعتباری بالغ بر 26 میلیارد تومان در سال 99 و مابقی در سال های قبل به کابل خود نگهدار تبدیل گردید و به عنوان اولین شهرستان استان، اکنون شبکه سیم مسی در آن وجود ندارد.

لهونیان در ادامه اذعان داشت: در سال 99 در مجموع 1206 کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار با اعتباری بالغ بر 126 میلیارد تومان تبدیل گردید و از ابتدای سال جاری تا کنون 194 کیلومتر دیگر با اعتباری بالغ بر  27 میلیارد تومان به کابل خود نگهدار تبدیل شده است.

لازم به ذکر است از کل شبکه سیم مسی فشار ضعیف هوایی در استان به طول 5 هزار و 783 کیلومتر در مجموع 2 هزار و 510 کیومتر شبکه به کابل خود نگهدار تبدیل شده است.