1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان محمد آزاد حسینی در تشریح این خبر گفت: به منظوربالابردن ضریب ایمنی و حفظ جان کارکنان بهره بردار، تعمیرات ونگهداری و نیزافزایش قابلیت اطمینان شبکه، طرح اصلاح و بهینه سازی سلول های معیوب فرسوده ۲۰ کیلو ولت پست های فشارمتوسط زمینی در دستور کار این امور قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: پروژه اصلاح و تعویض تابلوهای فشار متوسط ۲۰ کیلو ولت به تعداد ۱۵سلول در ۶ پست زمینی (سیلو-تاناکورا – اداره برق –تیزهوشان – بهیاری و ستاد) ازجمله اقدامات تحقق یافته است که با اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت به بهره برداری رسید.

مدیر توزیع برق شمال سنندج در ادامه با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به پایداری و قابلیت اطمینان شبکه افزود: درسلول های ۲۰ کیلو ولت جدید که ارتباط مستقیمی با برق رسانی به مردم و صنایع دارند جدیدترین نسل رله های حفاظتی به کار رفته است که در این سلول ها از بریکرها (کلیدهای) خلا استفاده شده که مزیت آن نسبت به کلیدهای قبلی، پایین بودن هزینه تعمیر،  نگهداری و ایمنی بالای آن است.

حسینی در پایان تاکید کرد: با راه اندازی این پروژه زیرساخت موردنیاز برای کاهش انرژی تامین نشده بی برنامه، اجرای برنامه های پی ام، کنترل کیفیت تجهیزات و سیستم حفاظتی و اصلاح و بهینه سازی شبکه توزیع فراهم شده است.