1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اسعد خالدی در تشریح این خبر گفت: پروژه اصلاح و تعویض تابلوهای فشارمتوسط 20 کیلوولت به تعداد20 سلول فشارمتوسط و ضعیف  در4 پست زمینی با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال اجرا و به بهره برداری رسید.

خالدی با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به پایداری و قابلیت اطمینان شبکه تأکید کرد: در سلول های 20 کیلوولت جدید که ارتباط مستقیمی با برق رسانی به مردم و صنایع دارند، جدیدترین نسل رله های حفاظتی به کار رفته است.

وی در ادامه با اشاره به مزیت این کلید ها نسبت به کلید های قبلی گفت: در این سلول ها از بریکرها (کلیدها) خلا استفاده شده که مزیت آن نسبت به کلیدهای قبلی در پایین بودن هزینه تعمیر و نگهداری و ایمنی درسطح بالاست.

مدیر امور توزیع برق جنوب سنندج در ادامه سخنان خود اذعان داشت: سلول های جدید تابلو برق طوری تعبیه شده که دارای فضای کافی است و امکان دسترسی به تجهیزات و لوازم داخل تابلو(شینه ها) به هنگام بازرسی و تعمیرات به سهولت انجام خواهدگرفت، همچنین درهر زمانی امکان توسعه را دارا می باشد.

اسعد خالدی در پایان سخنان خود بیان کرد: با توجه به قرارگرفتن اکثربیمارستان ها سازمان ها و ادارات در محدوده عملکرد این امور، انجام فعالیت های جهادی تعمیرات، بهسازی و نوسازی تأسیسات برای استمرار برق پایدار از اهمیت زیادی برخوردار است.

لازم به ذکر است پروژه تعویض سلول ها با جذب اعتبار ادامه دار خواهد بود و کلیه سلول های فرسوده  متعلق به پست های زمینی  تعویض خواهند شد.