1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اسعد خالدی در تشریح این خبرگفت: بارگیری از پست فوق توزیع شهرک صنعتی سرنجیانه با هدف کوتاه نمودن مسیر تغذیه فشار متوسط، آزادسازی ظرفیت پست شماره 1 سنندج و همچنین تأمین برق واحدهای تولیدی و سوله های شهرک صنعتی درحال پیگیری و اجراست .

وی افزایش راندمان فیدرها را در رویارویی با شرایط بحران از دیگر اهداف مهم اتمام طرح عنوان کرد و افزود: این پروژه در فاز اول طرح با احداث 300 مترشبکه فشار متوسط زمینی دو مداره و راه اندازی 290 مترخط فشار متوسط هوایی آماده بهره برداری است، تاکنون این طرح بالغ بر 700 میلیون تومان اعتبار را به خود اختصاص داده است.

 مدیر توزیع برق جنوب سنندج در ادامه اذعان داشت: با به مدار آمدن این دو فیدر جدید تعداد فیدرهای حوزه برق جنوب سنندج به 23 فیدر افزایش یافته و با بهره برداری از آنها شاهد برطرف شدن ضعف ولتاژ در نقاط انتهایی فیدر خواهیم بود، قابلیت جابجایی بار در زمان خاموشی ها و کاهش نرخ انرژی توزیع نشده نیز از دیگر مزایای به مدارآمدن این دو فیدرجدید الاحداث است.

وی در پایان گفت: بالابودن بار فیدرهای مجاور (فیدرهای فول بار) و افزایش میزان مصرف برق دلیل اصلی احداث و راه اندازی این پروژه به شمار می رود.