1

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هادی محمدمرادیان در تشریح این خبر گفت:  نصب کنتورهای هوشمند موجب می‌شود میزان مصرف مشترکان به طور کامل رصد شود و خود مشترک نیز بتواند از میزان مصرف خود آگاهی کافی داشته باشد، هدف از اجرای این طرح مدیریت مصرف و کنترل بار شبکه توزیع است.

وی در ادامه افزود : برای گذر موفق از پیک بار تابستانه برنامه های متنوعی توسط شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان تدوین و در نظر گرفته شده است که اجرای مانور مدیریت مصرف و کنترل بار شبکه در سطح مدیریت برق شهرستان های تابعه یکی از این برنامه ها می باشد .

محمدمرادیان با بیان این که مشترکانی که در برنامه‌های مدیریت بار شرکت می‌کنند و با امضای تفاهم نامه با شرکت توزیع، همکار در اجرای طرح مدیریت مصرف می باشند در اولویت نصب کنتورهای هوشمند قرار دارند و صد در صد این مشترکان به کنتورهای هوشمند مجهز خواهند شد.

مرادیان در ادامه اذعان داشت: در اولین مرحله از اجرای مانور مدیریت مصرف و کنترل بار شبکه تعداد 130 دستگاه کنتور 3 فاز غیر دیماندی هوشمند برای مشترکین پر مصرف در بخش کشاورزی با تلاش مستمر گروه های اجرایی و با هزینه ای بالغ بر 3 میلیارد  735 میلیون ریال نصب و راه اندازی گردید .

 لازم به ذکر است سال 98 نیز در راستای اجرای طرح ملی فراسامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی ( فهام ) تعداد 310 دستگاه کنتورهوشمند برای مشترکین دیماندی شهرستان بیجار در بخش های صنعتی، کشاورزی و عمومی ، با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 390 میلیون ریال نصب گردید.